Wirtualna rzeczywistość przyniesie twórcom 5,1 miliarda dolarów w 2016 roku
Wygląda na to, że różnorakie technologie wirtualnej rzeczywistości, w tym PlayStation VR, przyniosą w 2016 roku sprzedaż na poziomie 5,1 miliarda dolarów. Przewidywana baza użytkowników? 38,9 miliona. Jeśli wliczymy Google Cardboard.
Firma analityczna SuperData Research przewiduje, że technologie wirtualnej rzeczywistości przyjmą się najlepiej w Europie, przynosząc 1,9 miliarda dolarów zysku. W kwotę wchodzi sprzęt, akcesoria i oprogramowanie.
W Ameryce Północnej wynik będzie trochę gorszy, gdyż zamknie się w okolicach 1,5 miliarda dolarów, wciąż jednak bijąc Azję, gdzie technologie VR sprzedadzą się w granicach 1,1 miliarda dolarów. Jeśli zaś chodzi o resztę świata, to możemy oczekiwać sprzedaży na poziomie 0,6 miliarda dolarów.
Razem da to nam 5,1 miliarda dolarów przewidywane na 2016 rok. SuperData Research sądzi, że wynik wzrośnie do 8,9 miliarda dolarów w 2017 roku, osiągając 12,3 miliarda dolarów w 2018.
Jedną z ciekawostek jest to, że najlepiej sprzedającym się urządzeniem VR będzie… Google Cardboard. Możemy spodziewać się 27,1 miliona sprzedanych egzemplarzy. Na drugim miejscu znajdziemy zestawy Oculus Rift i HTC Vive z 6,6 milionami sprzedanych urządzeń.
PlayStation VR według SuperData Research będzie na samym końcu, trafiając do 1,9 miliona domów.