Na PS4K gry muszą działać w minimum 1080p. Spadki FPS-ów będą niedozwolone
Wczoraj pisaliśmy o specyfikacji technicznej PS4K, o której poinformował serwis GiantBomb. Dziś wypłynęła informacja dotycząca gier, a konkretnie tego, czym produkcje na PS4 i PS4K będą się różniły.
Z wczorajszej informacji dowiedzieliśmy się, czym na pewno różnić się nie będą. Te same tryby, te same dodatki, a także tak samo działający tryb wieloosobowy.
Nie znaczy to jednak, że nie będzie żadnych różnic. Wygląda na to, że będą dotyczyły przede wszystkim grafiki. Mianowicie z dokumentów, o których napisał serwis GiantBomb, wynika, że Sony chce, aby wszelkie gry, które w założeniu mają wykorzystać moc PS4K, działały w minimum 1080p. Zejście poniżej tej granicy będzie niedozwolone.
Dodatkowo gry na PS4K nie mają prawa działać w niższej ilości klatek niż ich odpowiedniki na PS4. Przykładowo, mający czasami problemy z ilością klatek na sekundę Wiedźmin 3: Dziki Gon, nie będzie mógł działać na PS4K gorzej niż na PS4. Oznacza to między innymi to, że Sony zaczyna walczyć z podkręcaniem grafiki kosztem ilości klatek na sekundę.