"Sony zdominuje rynek VR za sprawą posiadanych marek" - CEO GameStop
Paul Raines, CEO sieci sklepów GameStop, przyznał, że prawdopodobnie to Sony wygra w wyścigu o rynek VR za sprawą faktu, że oprócz bazy potencjalnych konsumentów, Sony posiada coś, czego konkurencja nie - marki i gry.
Raines wierzy, że to Sony Interactive Entertainment zdominuje rynek VR za pośrednictwem PlayStation VR. W jednym z wywiadów wyjaśnił, że Sony posiada po prostu przewagę marek i biur deweloperskich, które mogą tworzyć gry pod PlayStation VR. Jak sam przyznał:
Wierzymy w Sony ze względu na fakt, że mają najwięcej znaczących tytułów. W grach ważna jest nie tylko technologia, ale też wspaniałe marki, które ludzie znają. Przykładowo kocham Uncharted. Gdyby ktoś mi powiedział "Chodź, kup nasz headset VR", zastanowiłbym się nad tym. Gdyby jednak ta sama osoba przyszła i powiedziała mi "Chodź, kup headset VR, bo Uncharted 5 będzie go używało" to cóż... to byłaby zupełnie inna historia. Sony ma marki. Sony ma olbrzymią bazę potencjalnych konsumentów z gotowymi konsolami do obsłużenia sprzętu. Sony ma wszystko, aby odnieść sukces na tym rynku.
Następnie Raines wyjaśnił, że GameStop zamierza wesprzeć rozwój VR, inwestując w stanowiska dla klientów. Nie wyklucza także współpracy z Sony w celu organizowania imprez VR w Stanach Zjednoczonych i w Europie.