Reklama

Deweloperzy o PlayStation 4 Pro i technologii HDR

Technologie
2356V
Deweloperzy o PlayStation 4 Pro i technologii HDR
Andrzej Ostrowski | 08.09.2016, 15:12

W trakcie PlayStation Meeting, poszczególni deweloperzy wypowiedzieli się o swoich doświadczeniach związanych z dotychczasową pracą z PlayStation 4 Pro. Co działa, a co będzie problemem? Zobaczmy.

W rozmowie wziął udział Michiel Van Deer Leeuw, główny technik Guerrilla Games, prezes John Gibson z Tripwire Interactive i Peter Wyse, wiceprezes Warner Bros. Interactive Entertainment. Jak studia i wydawcy patrzą na PlayStation 4 Pro?

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Van Deer Leeuw zauważył, że Guerrilla Games w odwzorowywaniu przyrody bawi się niemalże w BBC. Horizon: Zero Dawn pod względem jakości otoczenia przypomina jakiś dokument przyrodniczy. Stworzenie takiej grafiki stało się możliwe dzięki PS4 Pro;
  • Wyse mówił przede wszystkim o Cieniu Mordoru, uznając, że studia Warner Bros. udostępnią posiadaczom PS4 Pro opcje graficzne, aby sami mogli zdecydować, czy wolą rozdzielczość czy jakość grafiki. Rocksteady dzięki PS4 Pro uczyni sceny w Batman: Arkham VR jeszcze piękniejszymi;
  • Gibson przypomniał, że Killing Floor 2 wesprze rozdzielczość 4K i wykorzysta technologię HDR, dzięki czemu wszystko będzie jeszcze mroczniejsze i straszniejsze;
  • Van Deer Leeuw zwrócił uwagę, że 4K i HDR są trochę problematycznymi technologiami, jeśli chodzi o marketing, gdyż to trzeba zobaczyć po prostu na własne oczy;
  • W Killing Floor 2 są miejsca, gdzie strzelaniny dzieją się na bardzo odległych dystansach. To właśnie tu 4K zabłyśnie;
  • W Cieniu Mordoru gracze, którzy nie posiadają telewizora 4K i tak skorzystają na technologii dzięki lepszym teksturom i gładszym krawędziom;
  • Van Deer Leeuw zwrócił uwagę, że ludzie nie są przyzwyczajeni do cieniowania w HDR, przez co deweloperzy będą musieli zastanowić się, jak to wykorzystać. Guerrilla robi się w tym coraz lepsze z każdym tygodniem;
  • Wyse zauważył, że studia takie jak NetherRealm dzięki PS4 Pro mogą zastanowić się, jak wykorzystać lepiej środowisko w grach takich jak przykładowo Injustice 2;
  • Van Deer Leeuw dodał również, że większość silników już wspiera zastosowane w PS4 Pro technologie, zaadoptowanie nowych możliwości będzie szybkie i zaskoczy większość graczy;
  • Według Gibsona dodatkowe prace potrzebne do przygotowania gry na PS4 Pro "nie są aż tak ciężkie";
  • Całość kończy się stwierdzeniem Van Deer Leeuwa, że za 4-5 miesięcy wiedza na temat technologii PS4 Pro będzie już pospolita w branży, dzięki czemu adoptowanie rozwiązań będzie jeszcze szybsze.

Wygląda na to, że deweloperzy są podekscytowani możliwościami nowej konsoli, dzięki czemu będą mogli uczynić rzeczy, które nie były możliwe na PlayStation 4, a które będą możliwe na PlayStation 4 Pro.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2016/09/08/ps4-pro-devs-from-guerrilla-warner-bros-and-tripwire-wax-poetic-on-4k-hdr-and-more/

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper