Vulkan 1.1 zapowiedzią lepszych gier na Androidzie

W ostatnich latach grafika gier mobilnych bardzo się rozwinęła. Vulkan API pozwoliło na osiągnięcie niespotykanych do tej pory wyników. Kiedy otrzymamy wsparcie dla jego najnowszej wersji?
Dla niewtajemniczonych API (application programming interface) to zbiór reguł i zasad w jaki komunikują się ze sobą urządzenia i aplikacje. W tym wypadku chodzi o kartę graficzną i grę. Przedstawicielem takiego API jest np. DirectX czy Vulkan.




Teraz, kiedy pojawiła się wersja 1.1, Google zapowiedziało, że wdroży dla niej wsparcie w Androidzie P. Dla nas użytkowników nie będzie miało to bezpośredniego wpływu, bowiem aktualizacja polepsza interfejs programisty. Jednak im więcej firm przekona się do Vulkana, tym więcej ładnych i lepiej działających gier zobaczymy.
Vulkan API vs OpenGL ES API
Wsparcie dla tego API zaczęło się już w 2016 roku. Pierwszy wyciągnął po nie rękę Samsung w swoim S7. Google nie miało wyboru i w wersji 7.0 Androida zwanej Nougat umieściło biblioteki Vulkana. Od tamtej pory widzieliśmy duże ilości dem technicznych, które pokazały nam siłę, jaka drzemie w tym API.