Sony patentuje PSVR 2. Nowy headset ma zwalczyć nudności

Jednym z największych problemów u sporej grupy ludzi podczas korzystania z PlayStation VR są nudności. Sony dobrze o tym wie i chce z tym walczyć. Nowe patenty dotyczące kolejnej generacji PSVR wskazują, że może im to się udać.
Z powodu nudności sam musiałem odłożyć korzystanie i przede wszystkim - recenzowanie gier na PSVR. Większość tytułów (poza nielicznymi wyjątkami pokroju Eve: Valkyrie czy Until Dawn: Rush of Blood) powodowała u mnie dyskomfort po godzinie grania.
PlayStation VR oferowane w nowych zestawach



Sony zdaje sobie sprawę, że ludzi z takim problemem jest dużo więcej i bez zminimalizowania efektów ubocznych, ciężko będzie popularyzować VR. Dlatego, jak pokazują nowe patenty, kolejna generacja headsetu VR ma z tym problemem walczyć korzystając z różnych technik.
Patenty Sony złożyło pod koniec 2017 roku, ale dopiero teraz zostały opublikowane w Sieci. Co na nich możemy zobaczyć? Nowa wersja PlayStation VR wyposażona może zostać w wiele dodatkowych czujników, które mierzyć będą temperaturę w headsecie, wilgotność oraz orientację zewnętrzną. Patenty wskazują także na sensory detekcji ruchu gałek ocznych.
Zastosowanie takich rozwiązań, ma pozwolić na analizowanie naszego samopoczucia i stworzenie jego odpowiedniego progu gdy czujemy się dobrze. Gdy go przekroczymy, headest może podjąć działania by dyskomfort zminimalizować. Co ciekawe, w informacji patentowej widnieje także opisany mikrofon, który ma reagować na wypowiadane słowa i ich ton, by w odpowiednim momencie pozwolić nam odpocząć.
Oczywiście nie jest powiedziane, że każde z tych rozwiązań pojawi się na 100% w PSVR 2, ale dobrze wiedzieć, że Sony po pierwsze - jest świadome problemu, a po drugie - aktywnie stara się zminimalizować dyskomfort.