Assassin's Creed: Odyssey. Mikrotransakcje pozwalają na zakup trwałych przyspieszeń rozwoju

Niestety kolejni wydawcy upierają się, by wrzucać do tytułów single player mikrotransakcje. Tym razem chodzi o Ubisoft i Assassin's Creed: Odyssey.
W Assassin's Creed: Odyssey - podobnie jak w Origins - występuje system mikrotransakcji. Po zakupieniu waluty Helix w 5 możliwych pakietach możemy wykupić przyspieszacze nabijania poziomów doświadczenia, różne surowce (np. skóry), mapy zdradzające położenie skarbów, starożytne tablice, zestawy uzbrojenia, i wzmocnienia okrętów.




Chyba najbardziej kontrowersyjną opcją jest zakup trwałego przyspieszenia zdobywania punktów doświadczenia. Za trwałe 50% przyspieszenie samego XP należy wydać 1000 kredytów Helix a za pakiet wspólny (50% przyspieszenie pozyskiwania XP i Drachmy) 1500 kredytów Helix.
- Pakiet Podstawowy - 500 Kredytów Helix (5 dolarów)
- Pakiet Mały - 1050 Kredytów Helix (10 dolarów)
- Pakiet Średni - 2400 Kredytów Helix (20 dolarów)
- Pakiet Duży - 4600 Kredytów Helix (35 dolarów)
- Pakiet Ekstra Duży - 7400 Kredytów Helix (50 dolarów)
Cała sytuacja wydaje się o tyle problematyczna, że część recenzentów narzekała na potrzebę grindu w kilku sekcjach Assassin's Creed: Odyssey. Wygląda to trochę tak, jakby Ubisoft forsował przez motywy RPG-owe zakup wspomnianych przyspieszeń XP. Dla mniej cierpliwych osób, lubiących dynamiczne gry akcji, może to stanowić problem.