Rockstar krytykowany za 100-godzinny tydzień pracy. Firma twierdzi, że to efekt pasji pracowników

Gry
5086V
Rockstar krytykowany za 100-godzinny tydzień pracy. Firma twierdzi, że to efekt pasji pracowników
Bartosz Dawidowski | 17.10.2018, 09:34

Zespół Rockstar Games dawał z siebie wszystko przy produkcji Red Dead Redemption 2. Takie było główne przesłanie Dana Housera w wywiadzie, w którym zdradził, że zaliczenie gry zajmie nam ponad 60 godzin. Wypowiedzi założyciela Rockstar wywołały jednak spore i niezamierzone kontrowersje.

Nie wszyscy byli zachwyceni z informacji, które przekazał Dan Houser w wywiadzie dla Vulture. Dan Houser podkreślał w trakcie wywiadu z redakcją przede wszystkim ogromne zaangażowanie i wysiłek deweloperów, którzy tworzyli Red Dead Redemption 2. Założyciel Rockstar Games zdradził, że zespół pracował kilka razy nawet po 100 godzin tygodniowo w 2018 roku, by skończyć pracę na czas.

Dalsza część tekstu pod wideo

Po opublikowaniu tego tekstu odezwało się wielu byłych pracowników Rockstar (głównie na Twitterze), którzy zaczęli publicznie narzekać na złe warunki pracy w studiu. Job J Stauffer napisał, że praca nad GTA IV przypominała katorgę 7 dni w tygodniu "ze spluwą przyłożoną do skroni". Inny zwolniony deweloper nazwał pracę nad GTA V "prawdziwym piekłem".  Podobnych głosów od deweloperów, którzy musieli pracować nawet po 13-14 godzin dziennie (również w weekendy) w trakcie tzw. crunchu pojawiło się w Sieci wiele.

Dan Houser, współzałożyciel Rockstar Games, poczuł się w związku z tym PR-owym koszmarem, wywołany do tablicy. Houser powiedział w rozmowie z The Verge, że 100-godzinny tydzień pracy miał miejsce tylko przez 3 tygodnie i to w wąskim gronie osób, a nad tytułem pracowano aż 7 lat.

"Po pracy nad grą przez 7 lat, nasz zespół głównych scenarzystów, czyli ja, Mike Unsworth, Ruper Humphries i Lazlow, mieliśmy 3 intensywne tygodnie, by wszystko podomykać. Były to 3 tygodnie, a nie lata. Pracujemy ze sobą już od 12 lat i uważaliśmy, że musimy to zrobić, by wszystko sprawdzić i sfinalizować.

Co najważniejsze - nie oczekujemy by inni tak pracowali. Oczywiście mamy w firmie doświadczonych ludzi, którzy pracują bardzo ciężko, ale tylko dlatego, że są pasjonatami. Wierzymy, że tę pasję widać w grach, które tworzymy" - wyjaśniał Dan Houser.

To nie pierwszy raz, kiedy Rockstar krytykowany jest za złe warunki pracy. Już w 2010 roku firma zbierała baty za zmuszanie deweloperów do regularnej pracy przez 12 godzin dziennie, 6 dni w tygodniu.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.

Źródło: własne

Komentarze (144)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper