Rockstar krytykowany za 100-godzinny tydzień pracy. Firma twierdzi, że to efekt pasji pracowników
Zespół Rockstar Games dawał z siebie wszystko przy produkcji Red Dead Redemption 2. Takie było główne przesłanie Dana Housera w wywiadzie, w którym zdradził, że zaliczenie gry zajmie nam ponad 60 godzin. Wypowiedzi założyciela Rockstar wywołały jednak spore i niezamierzone kontrowersje.
Nie wszyscy byli zachwyceni z informacji, które przekazał Dan Houser w wywiadzie dla Vulture. Dan Houser podkreślał w trakcie wywiadu z redakcją przede wszystkim ogromne zaangażowanie i wysiłek deweloperów, którzy tworzyli Red Dead Redemption 2. Założyciel Rockstar Games zdradził, że zespół pracował kilka razy nawet po 100 godzin tygodniowo w 2018 roku, by skończyć pracę na czas.
Po opublikowaniu tego tekstu odezwało się wielu byłych pracowników Rockstar (głównie na Twitterze), którzy zaczęli publicznie narzekać na złe warunki pracy w studiu. Job J Stauffer napisał, że praca nad GTA IV przypominała katorgę 7 dni w tygodniu "ze spluwą przyłożoną do skroni". Inny zwolniony deweloper nazwał pracę nad GTA V "prawdziwym piekłem". Podobnych głosów od deweloperów, którzy musieli pracować nawet po 13-14 godzin dziennie (również w weekendy) w trakcie tzw. crunchu pojawiło się w Sieci wiele.
Dan Houser, współzałożyciel Rockstar Games, poczuł się w związku z tym PR-owym koszmarem, wywołany do tablicy. Houser powiedział w rozmowie z The Verge, że 100-godzinny tydzień pracy miał miejsce tylko przez 3 tygodnie i to w wąskim gronie osób, a nad tytułem pracowano aż 7 lat.
"Po pracy nad grą przez 7 lat, nasz zespół głównych scenarzystów, czyli ja, Mike Unsworth, Ruper Humphries i Lazlow, mieliśmy 3 intensywne tygodnie, by wszystko podomykać. Były to 3 tygodnie, a nie lata. Pracujemy ze sobą już od 12 lat i uważaliśmy, że musimy to zrobić, by wszystko sprawdzić i sfinalizować.
Co najważniejsze - nie oczekujemy by inni tak pracowali. Oczywiście mamy w firmie doświadczonych ludzi, którzy pracują bardzo ciężko, ale tylko dlatego, że są pasjonatami. Wierzymy, że tę pasję widać w grach, które tworzymy" - wyjaśniał Dan Houser.
To nie pierwszy raz, kiedy Rockstar krytykowany jest za złe warunki pracy. Już w 2010 roku firma zbierała baty za zmuszanie deweloperów do regularnej pracy przez 12 godzin dziennie, 6 dni w tygodniu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.