PlayStation Now generuje ponad trzykrotnie lepszy dochód od Xbox Game Pass. Subskrybenci płacą chętniej

Największe firmy zmierzają w kierunku abonamentów, za które gracze otrzymują stały dostęp do nowych gier. Nie jest to przypadek, ponieważ według najnowszych danych – subskrybenci chętniej kolejny raz sięgają do kieszeni.
PlayStation Now, Xbox Game Pass, EA Access, Origin Access... A pewnie jeszcze o czymś zapomniałem? Wielu wydawców zmierza w kierunku subskrypcji i najwidoczniej nowy trend ma szansę na rozwój, ponieważ najnowsze dane są wyjątkowo ciekawe.
Xbox Game Pass listopad. Microsoft znowu serwuje grę na premierę




SuperData zdecydowało się przyjrzeć nowemu trendowi i ruchy największych korporacji nie powinny nas dziwić. W raporcie pojawiają się bardzo ciekawe wnioski – klienci płacący za abonament wydają średnio 45% więcej na gry i inwestują ponad dwukrotnie więcej na przedmioty do personalizacji, Przepustki Sezonowe, czy też najróżniejsze mikrotransakcje od graczy, którzy nie decydują się na cyfrowe usługi.
- Średnie wydatki na gry dla abonentów w USA: 57,15 dolarów
- Średnie wydatki na gry dla pozostałych graczy w USA: 39,21 dolarów
- Średnie wydatki na treści dodatkowe dla abonentów w USA: 25,18 dolarów
- Średnie wydatki na treści dodatkowe dla pozostałych graczy w USA: 10,36 dolarów
- * abonent = gracz posiadający przynajmniej jedną usługę (przykładowo Xbox Game Pass)
- ** pozostały gracz = osoba nie posiadająca żadnych usług
- *** są to średnie, miesięczne wyniki
Gdy klient wydaje przykładowo 60 dolarów na abonament, to później nie ma problemu rzucać pieniędzmi na dodatki i właśnie o tę gotówkę chcą walczyć wydawcy, ponieważ firma ma w tej sytuacji stały dostęp do gotówki.
„Rynek subskrypcji gwałtownie się rozrósł w 2018 roku, ponieważ twórcy gier szukali źródeł spójnych, powtarzających się przychodów. Chcąc zwiększyć atrakcyjność własnej oferty, wydawcy oferują teraz zupełnie nowe tytuły dla subskrybentów.”
SuperData przedstawiło również wyniki usług z ostatnich miesięcy – PlayStation Now cieszy się aktualnie największą popularnością (propozycja Sony jest najdłużej na rynku), więc zarabia najwięcej: