Dlaczego sterowanie w Red Dead Redemption 2 ma takie opóźnienie?
Jedną z rzeczy za które krytykowane jest Red Dead Redemption 2, to sterowanie. Mało responsywne, z wyczuwalnym opóźnieniem, przez co często mało precyzyjne. Niektórzy uważają, że Rockstar z racji miejsca akcji specjalnie skusił się na taką opcję.
Pracujący w EA Motive Dan Lowe, który zajmuje się tam technologią animacji modeli, postanowił sprawdzić ile wynosi opóźnienie sterowania w najpopularniejszych grach ostatniego czasu i porównać je z Red Dead Redemption 2.
Red Dead Online wystartuje pod koniec miesiąca. Rockstar dopracowuje rozgrywkę sieciową do RDR 2
Rockstar wypada tutaj źle. W przypadku Red Dead Redemption 2 opóźnienie wynosi 11 do 14 klatek zanim postać ruszy po naszym wychyleniu gałki. W porównaniu z najlepszym w zestawieniu Destiny 2 (od jednej do dwóch klatek!), tytuł Rockstar wygląda bardzo źle.
Równie dobrze wypada Spider-Man i Assassin's Creed Odyssey, które dzięki niskim opóźnieniom, mają przyjemne i reagujące natychmiast na przyciski kontrolera ruchy. Wszystkie cztery gry sprawdzane były na PS4, by wyeliminować ewentualne różnice w platformach.
Tak więc dzięki temu krótkiemu testowi, wiemy, że sterowanie w RDR 2 jest jakie jest z powodu sporego opóźnienia względem wciskanych przycisków/ruchów analogiem. I nie wygląda na to, by Rockstar miał coś z tym fantem zmienić. Kwestią do rozstrzygnięcia pozostaje, czy to wina silnika gry, czy może decyzja kreatywna studia by oddać nam realistyczne sterowanie, któremu jednak bliżej jest do wozu z sianem, a nie człowiekowi.
Jeśli jednak komuś to nie przeszkadza w cieszeniu się grą, to pozostaje zazdrościć zaniżonych wymagań względem gier.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.