inXile Entertainment już pracuje nad niezapowiedzianym tytułem dla Xbox Scarlett i PC
Microsoft na Xbox X018 powitał w swoich szeregach dwa nowe zespoły. inXile Entertainment oraz Obsidian Entertainment dołączyły do rodziny i ta pierwsza ekipa nie traci czasu. Brian Fargo potwierdził powiększenie zespołu i prace nad nowym tytułem.
Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity) i inXile Entertainment (The Bard's Tale 4, Wasteland 2) dołączyły do Microsoftu. Oba zespoły oficjalnie pracują nad produkcjami, które zmierzają jeszcze na PlayStation 4, ale możemy mieć pewność, że kolejne projekty będą dostępne wyłącznie na konsolach Microsoftu.
Brian Fargo wspomniał, że zamierza zatrudnić kilku dodatkowych pracowników. Studio zostanie powiększony o około 30%, ale szef inXile Entertainment nie zamierza tworzyć ogromnego zespołu, a po prostu zapełni luki i znajdzie odpowiednich specjalistów – przykładowo zatrudni na pełne etaty dźwiękowca, oświetleniowca, czy też osobę od przerywników filmowych. Dotychczas Fargo zlecał te zadania zewnętrznym deweloperom.
W inXile Entertainment nic się tak naprawdę nie zmieniło. Fargo wspomniał, że niektórzy przedstawiciele jego studia tak naprawdę nie wiedzieli o transakcji z Microsoftem, ponieważ zespół ma pracować w swoim rytmie. Tutaj nie ma mowy o wielkich roszadach, bo każdy pracuje nad swoimi zadaniami: „wszystko pozostało dosłownie takie samo”.
Jaki jest plus dołączenia do Microsoftu? Brian mówi wprost – teraz on jako szef nie musi szukać zewnętrznego wsparcia, czy też dodatkowych pieniędzy na crowdfundingu. Zawsze jego formacja miała „związaną jedną rękę za plecami”, a po przejęciu w końcu autorzy mogą w spokoju rozwijać gry nie martwiąc się o pieniądze.
inXile Entertainment ma niezbędne fundusze, więc twórcy mogą rozwijać kolejne produkcje – studio pracuje nad niezapowiedzianym tytułem i teraz ekipa rozważa rozbudowę pozycji korzystając z dodatkowych zasobów. Wiele na to wskazuje, że gra nie zostanie ujawniona w najbliższym czasie (priorytetem jest zakończenie prac nad Wasteland 3), ale jak widać wewnętrzne zespoły Microsoftu nie próżnują, korzystają z dodatkowych budżetów i chcą przygotowywać nowe produkty na kolejną konsolę Microsoftu.