Uncharted zostało znacząco ulepszone przed samym wydaniem. Pomogło Gears of War

Gry
3973V
Uncharted zostało znacząco ulepszone przed samym wydaniem. Pomogło Gears of War
Wojciech Gruszczyk | 14.01.2019, 08:00

Naughty Dog jeszcze na pół roku przed wydaniem pierwszego Uncharted borykało się ze sporymi problemami. Na szczęście na ostatniej prostej udało się wprowadzić znaczące zmiany i zmienić grę.

Uncharted: Fortuna Drake'a trafiło na rynek pod koniec 2007 roku, ale twórcy nie mogli liczyć na spokojny rozwój i przyjemną premierę. Na ostatniej prostej do studia dołączył Lucas Pope, który był dosłownie zbawieniem dla przyszłości Nathana Drake’a.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kontynuacja Uncharted w produkcji? Sony szuka osób do stworzenia "kolejnego rozdziału filmowej opowieści"

Lucas Pope pracował dla Naughty Dog przy trzech odsłonach Uncharted, a mężczyznę możecie kojarzyć z między innymi Papers, Please. Deweloper nie ukrywa, że dochodząc do zespołu był pod ogromnym wrażeniem koncepcji, ponieważ przygoda Drake’a wyglądała niczym gra Indiana Jonesa i właśnie nad takim projektem chciał od dawna pracować.

Christophe Balestra – jeden z szefów Uncharted – wspomniał, że dołączenie do jego formacji Pope’a „uratowało dzień”, ponieważ produkcja miała sporo problemów. Gdy twórca dołączył do zespołu, to w studiu nie pracował pełnoetatowy programista odpowiedzialny za Graficzny Interfejs Użytkownika (GUI), a po prostu wszystko wykonywały osoby na zlecenie.

To właśnie z tego powodu gra potrzebowała konkretnego przeglądu – zespół zabrał się za pracę i w ostatnich miesiącach musiał przejrzeć całą produkcję, naprawić błędy i dostosować wszystko do oryginalnej wizji. Jak sam zainteresowany wspomina ten czas?

„Jedną z fajnych rzeczy w przypadku pierwszego Uncharted było to, że nie mieliśmy pojęcia, co robimy.”

Okazuje się nawet, że spory wkład w Uncharted miało Gears of War – tytuł zadebiutował w listopadzie 2006 roku, więc zespół projektantów poznawał produkcję, robił notatki i później zajął się poprawieniem sterowania, perspektywą kamery oraz ruchem bohatera… I to wszystko na dosłownie kilka miesięcy przed debiutem. Wcześniej rozgrywka (kamera, system poruszania się) przypominała bardziej Tomb Raidera.

„Nagle zadebiutowały Gearsy i pokazały, jak to robić”

Naughty Dog dopiero na ostatniej prostej udało się okiełznać Uncharted, które następnie okazało się sporym sukcesem. Twórcy rozwijali to uniwersum i teraz są jednym z największych skarbów wewnętrznych zespołów Sony.

Źródło: https://www.playstationlifestyle.net/2019/01/13/uncharted-1-controls-overhauled-before-release/#/slide/1

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper