Uncharted zostało znacząco ulepszone przed samym wydaniem. Pomogło Gears of War

Naughty Dog jeszcze na pół roku przed wydaniem pierwszego Uncharted borykało się ze sporymi problemami. Na szczęście na ostatniej prostej udało się wprowadzić znaczące zmiany i zmienić grę.
Uncharted: Fortuna Drake'a trafiło na rynek pod koniec 2007 roku, ale twórcy nie mogli liczyć na spokojny rozwój i przyjemną premierę. Na ostatniej prostej do studia dołączył Lucas Pope, który był dosłownie zbawieniem dla przyszłości Nathana Drake’a.




Lucas Pope pracował dla Naughty Dog przy trzech odsłonach Uncharted, a mężczyznę możecie kojarzyć z między innymi Papers, Please. Deweloper nie ukrywa, że dochodząc do zespołu był pod ogromnym wrażeniem koncepcji, ponieważ przygoda Drake’a wyglądała niczym gra Indiana Jonesa i właśnie nad takim projektem chciał od dawna pracować.
Christophe Balestra – jeden z szefów Uncharted – wspomniał, że dołączenie do jego formacji Pope’a „uratowało dzień”, ponieważ produkcja miała sporo problemów. Gdy twórca dołączył do zespołu, to w studiu nie pracował pełnoetatowy programista odpowiedzialny za Graficzny Interfejs Użytkownika (GUI), a po prostu wszystko wykonywały osoby na zlecenie.
To właśnie z tego powodu gra potrzebowała konkretnego przeglądu – zespół zabrał się za pracę i w ostatnich miesiącach musiał przejrzeć całą produkcję, naprawić błędy i dostosować wszystko do oryginalnej wizji. Jak sam zainteresowany wspomina ten czas?
„Jedną z fajnych rzeczy w przypadku pierwszego Uncharted było to, że nie mieliśmy pojęcia, co robimy.”
Okazuje się nawet, że spory wkład w Uncharted miało Gears of War – tytuł zadebiutował w listopadzie 2006 roku, więc zespół projektantów poznawał produkcję, robił notatki i później zajął się poprawieniem sterowania, perspektywą kamery oraz ruchem bohatera… I to wszystko na dosłownie kilka miesięcy przed debiutem. Wcześniej rozgrywka (kamera, system poruszania się) przypominała bardziej Tomb Raidera.
„Nagle zadebiutowały Gearsy i pokazały, jak to robić”
Naughty Dog dopiero na ostatniej prostej udało się okiełznać Uncharted, które następnie okazało się sporym sukcesem. Twórcy rozwijali to uniwersum i teraz są jednym z największych skarbów wewnętrznych zespołów Sony.