Analiza grafiki w Ace Combat 7. Wersja na Xbox One rozczarowuje oprawą
Ace Combat 7 wygląda świetnie w zwiastunach. Czy gra wytrzyma jednak wnikliwą analizę grafiki w gameplayu?
Tematem oprawy wizualnej w Ace Combat 7 zajęła się redakcja Digital Foundry, która zaczęła swój nowy materiał wideo od naprawdę fajnego motywy - od przypomnienia grafiki w pierwszych odsłonach serii.
Ubisoft tnie ceny Assassin's Creed: Odyssey
Co jednak z Ace Combat 7? Właściwa analiza grafiki z nowej gry zaczyna się w okolicach 10 minuty w poniższym filmiku. Wnioski Digital Foundry są następujące:
- Gra generuje bardzo przekonujące efekty mgły/chmur
- Zmienne warunki atmosferyczne zostały wykonane wspaniale
- Gra wykorzystuje z powodzeniem ziarnisty filtr, który przypomina efekt wysokiego ISO z analogowych aparatów fotograficznych.
- Niestety pop-in obiektów jest widoczny na wszystkich platformach.
- Rozdzielczość natywna rozczarowuje na konsolach (Xbox One: 720p; PS4: 972p, Xbox One X: 1080p; PS4 Pro: 1080p). Gra wspiera na PC tylko standardowe proporcje ekranu 16:9. Z highendowym pecetem możliwe jest uzyskanie rozdzielczości 4K przy 60 fps.
Framerate różni się dosyć znacząco między platformami. Na PS4 Pro i Xbox One X utrzymywane jest stabilne 60 fps. PS4 ma spore problemy z utrzymaniem 60 fps, a najgorzej działa wersja na Xbox One, która zbyt często utrzymuje się w granicach 40-50 fps. Wygląda na to, że autorzy po prostu nie zoptymalizowali odpowiednio wydania gry na XOne. Być może sytuacja poprawi się po wydaniu aktualizacji.