YouTube zmniejszy promocję filmów z clickbaitowymi tytułami
W ciągu 14 lat YouTube zmienił się nie do poznania. Podobnie jak system polecanych użytkownikom filmów, który doczeka się kolejnych zmian.
Z niewielkiego portalu do dzielenia się wspomnieniami wideo, YouTube stał się nowym medium, który przyciąga uwagę milionów ludzi na świecie. Na tymże portalu nierzadko spędzamy kilka godzin dziennie na oglądaniu przeróżnych filmów, w tym także kinowych dostępnych za niewielką opłatą.
Sekiro Shadows Die Twice zapewni sekretnych bossów i więcej samouczków
Aby dostosować się do widza, algorytm stara się dobierać filmy, które mogą mu się spodobać i są zgodne z treściami, które dotychczas obejrzał. Przynajmniej w teorii, ponieważ praktyka pokazuje, że serwis nie zawsze wyświetla nam propozycje, jakich byśmy oczekiwali.
Nierzadko YouTube sugeruje nam obejrzenie filmu, który nie ma nic wspólnego z podanym tytułem i opisem. To ma się zmienić jak i to, że po jakimś czasie propozycje zaczynają się powtarzać.
Na oficjalnym blogu włodarze portalu zapewnili, że cały czas przeprowadzane są aktualizacje systemu w celu poprawy jakości poleceń dla użytkownika. Deweloperzy starają się, aby proponowane treści nie naruszały treści regulaminu, jednak twórcy wideo są na tyle sprytni, że umieszczają tytuły i opisy niezgodne z zawartością filmu.
Nie jest to łatwe zadanie, ale programiści YouTube'a pracują już nad poprawą zaleceń jednocześnie chcąc, aby zmiany wpłynęły mniej niż 1 % zawartości serwisu. Na ten moment poprawki dotyczą jedynie użytkowników ze Stanów Zjednoczonych.