Microsoft na GDC z serią ważnych wystąpień
Amerykańska korporacja szykuje się do niezwykle ważnej imprezy. Firma na Game Developers Conference 2019 przedstawi między innymi szczegóły dotyczące Project xCloud, a nawet odbędzie się wystąpienie dotyczące ray tracingu.
Game Developers Conference 2019 odbędzie się w dniach 19-22 marca. Będzie to pięciodniowe wydarzenie zorganizowane dla branży gier, podczas którego poznamy nowinki technologiczne zmierzające na rynek oraz odbędzie się wiele ciekawych paneli przygotowanych przez specjalistów.
Games with Gold luty. Znamy pełną listę gier!
To będzie bardzo ważna impreza dla Microsoftu, ponieważ na show zostaną przedstawione konkretne informacje dotyczące Project xCloud. Firma ujawni zgromadzonym propozycję, która pozwoli na strumieniowe przesyłanie gier z Xboksa na urządzenia przenośne oraz inne. Wiele na to wskazuje, że w tym wypadku poznamy całe zaplecze, by Amerykanie na E3 nie musieli tracić czasu na takie szczegóły – w Los Angeles powinniśmy otrzymać konkrety dotyczące daty premiery oraz ceny.
To jednak nie koniec, ponieważ pracownicy Microsoftu wygłoszą wystąpienia dotyczące między innymi Microsoft Azure, a pokazane propozycje będą miały za zadanie zainteresować deweloperów, którzy wykorzystać chmurę Amerykanów. Firma opowie o serwerach, które bez problemu pomieszczą w dniu premiery do 1 mln graczy (deweloperzy nie muszą martwić się infrastrukturą, a po prostu tworzą grę – reszta jest w rękach Azury), czy też przedstawi Project Acoustics (propozycja ma również pomagać twórcom zaprojektować dźwięk w oparciu o Azurę).
Programiści poznają również innowacyjną technologię uczenia maszynowego, którą mają wykorzystać podczas pracy, a nawet odbędzie się panel dotyczący Xbox Live. W tym drugim wypadku zostaną zaprezentowane narzędzia, które pozwolą połączyć graczy na urządzeniach mobilnych (iOS oraz Android) oraz Nintendo Switcha z Xboksem i każdą grą dostępną w sklepie Microsoftu na komputerach PC.
Ciekawostką będzie również prezentacja „DirectX Raytracing Microsoftu” i będzie to wprowadzenie z pokazem nowych shaderów, czy też wskazówek dotyczących integracji śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Projekt będzie pokazywany na Control od Remedy – warto podkreślić, że ostatnie plotki wspominały o pojawieniu się tej technologii w nowym Xboksie, jednak aktualnie nie możemy tego potwierdzić. NVIDIA współpracowała z Microsoftem, ale MS to również PC (Windows 10).
Dokładne informacje dotyczące wszystkich sesji znajdziecie poniżej:
- Project xCloud: The Future of Streaming Cloud Aware Xbox Games on Mobile Devices and Beyond (Presented by Microsoft)
- Xbox Live: Growing & Engaging Your Gaming Community Across iOS, Android, Switch, Xbox, and PC (Presented by Microsoft)
- Introduction to DirectX Raytracing [3-hour Tutorial Session] (Presented by NVIDIA)
- Introducing DirectML: How to Move Machine Learning from Research into Production (Presented by Microsoft)
- Best Practices for Building Resilient, Scalable, Game Services in Microsoft Azure (Presented by Microsoft)
- AMD GPU Performance Revealed (Presented by AMD)
- Project Acoustics: Fast and Accurate Physically-Based Rendering for Acoustic Design (Presented by Microsoft)
vorimenn, dzięki za linki!