Unity połączyło siły z Havok. Nowy model fizyki przyspiesza wydajność
Kilka lat temu Microsoft wykupił firmę Havok, dostarczającą najpopularniejsze rozwiązania dotyczące symulacji fizyki w grach. Niedawno z Havok zaczęło ściśle współpracować Unity, co wyda niedługo owoce.
Podczas GDC 2019 ogłoszono, że nowy podstawowy system symulowania fizyki zapewniany przez Unity w partnerstwie z Havok będzie miał charakter open-source, czyli będzie dostępny dla wszystkich zainteresowanych twórców gier.
Unity przygotowało we współpracy z Havok również lepszą, zaawansowaną wersję modelu fizycznego, która będzie dostępna na zasadzie licencji za dodatkową opłatą, której wysokości jeszcze nie znamy.
Unity przekonuje, że deweloperzy, którzy używali starych narzędzi firmy mają łatwą opcję przejścia na nowe rozwiązania fizyczne (bez dodatkowych nakładów pracy), albo pozostania przy starych opcjach.
Nowe rozwiązania fizyczne mają znacząco przyspieszać wydajność i stabilność działania silnika Unity. To dobre wieści przede wszystkim dla rynku gier mobilnych, które w większości powstają w oparciu o narzędzia Unity.