Shadow of the Tomb Raider wreszcie ze wsparciem RTX i DLSS
Eidos Monreal długo kazał nam czekać na aktualizację Shadow of the Tomb Raider, która doda obsługę ray tracingu i DLSS. Łatka dostępna jest od dzisiaj.
Obsługa technologii ray tracingu oraz DLSS w Shadow of the Tomb Raider została zapowiedziana w momencie ujawniania kart graficznych aktualnej generacji. Inne tytuły, które wtedy pokazywano (Battlefield V czy Metro Exodus), wsparcie nowych technologii otrzymały praktycznie od razu.
Quake 2 RTX pod skrzydłami NVIDII
Eidos Montrea na łatkę do Tomb Raidera kazał czekać wyjątkowo długo. Przez kolejne tygodnie deweloper milczał, więc czekający na łatkę gracze zaczęli zastanawiać się, czy czasami z powodu słabej sprzedaży gry, wsparcie nie zostanie porzucone.
Na szczęście, stosowna aktualizacja została udostępniona dzisiaj na Steamie. Łatka 1.0.280 dodaje obsługę RTX oraz DLSS. By skorzystać z tych technologii, musimy posiadać odpowiednią kartę graficzną, sterowniki do niej w wersji 419.35 lub wyższej i Windowsa 10 w wersji 1809 lu nowsze.
Pierwsze testy pokazują, że włączenie ray tracingu powoduje spadek płynności od kilku, do przynajmniej kilkunastu klatek na sekundę, przy niewiele lepszej jakości obrazu.