PlayStation 5 i Wsteczna Kompatybilność? Sony zarejestrowało kolejny patent
Sony nadal nie potwierdziło dnia prezentacji PlayStation 5, ale najwidoczniej firma już od wielu lat pracuje nad jedną z najważniejszych funkcji dla nowej generacji. Japończycy powinni tym razem zadbać o Wsteczną Kompatybilność.
PlayStation 4 nie otrzymało Wstecznej Kompatybilności i choć firma przez długi czas starała się wmówić graczom, że nikt tak naprawdę nie chce grać w tytuły z poprzednich konsol, to jednak sympatycy marki są innego zdania. To właśnie z tego powodu następca „Czwórki” powinien otrzymać oczekiwaną funkcję.
PS5 ze wsteczną kompatybilnością z PS4 i obsługą płyt
O Wstecznej Kompatybilności dla PlayStation 5 powiedziano już wiele. Digital Foundry jest pewne, że Sony zadba o możliwość włączania starszych tytułów, a następnie Japończycy zarejestrowali dwa patenty, które bezpośrednio odwołują się do włączania starszych tytułów na nowym sprzęcie.
Temat niespodziewanie powrócił, ponieważ w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych pojawiła się kolejna ciekawostka – firma ponownie zarejestrowała patent odpowiadający za sprawdzenie, czy aplikacja (w domyśle gra) została przygotowana dla starszego urządzenia (w domyśle konsoli) i następnie wykonuje niezbędną robotę, by móc włączyć tytuł.
W szczegółach pojawiają się dokładne informacje, w jaki sposób nowy CPU może emulować procesor ze starszego sprzętu – w tej sytuacji firma nie musi dbać o wrzucenie do pudełka dodatkowych podzespołów, ponieważ wszystkie niezbędne ruchy wykonuje nowe urządzenie. Inżynierowie zadbali również o możliwość wyłączenia niektórych funkcji, a nawet pozwoli na dostosowanie opóźnienia do oryginalnej platformy.
Należy tutaj na pewno zaznaczyć, że patent został zarejestrowany przez Marka Cerny'ego, który był głównym inżynierem PlayStation 4 i według plotek pracuje teraz nad rozwojem PlayStation 5. Co ciekawe, informacje trafiły do bazy urzędu 27 lipca 2015 roku, ale zostały opublikowane dopiero 19 marca 2019 roku...