The Lord of the Rings: Gollum stawia na opowiedzenie historii. Gra ma być ponadczasowa
Dość niespodziewanie Daedalic Entertainment potwierdziło tworzenie produkcji w uniwersum Władcy Pierścieni. Deweloperzy nie zamierzają walczyć z Monolith Productions i zaoferować gry przepełnionej akcją. Studio w The Lord of the Rings: Gollum stawia na przedstawienie najlepszej opowieści.
Daedalic Entertainment ma spore doświadczenie w kreowaniu gier nastawionych na historię. Niemcy przygotowali między innymi serię Deponia, czy też produkcję umiejscowioną w uniwersum Filarów Ziemi. W obu wypadkach nie mogliśmy mówić o wyjątkowej oprawie, ponieważ autorzy skupili się na historii.
Zapowiedziano The Lord of the Rings: Gollum
Nie inaczej będzie z The Lord of the Rings: Gollum. W sprawie gry wypowiedział się Carsten Fichtelmann, dyrektor generalny i współzałożyciel studia, który wspomniał, dlaczego Middle-Earth Enterprises postanowiło współpracować z jego firmą:
„Jednym z powodów, dla których Middle-Earth Enterprises zdecydowało się z nami współpracować – wspomniałeś już na przykład o grach Warnera – są fantastyczne produkcje. Ale jeśli chodzi o głębie opowiadania historii, to sądzę, że nasze podejście jest inne. Szczególnie w przypadku Tolkiena, oni lubią widzieć firmę, która podejmuje się innych rzeczy z ich licencją. Oznacza to, że przedstawimy tutaj naszą wizję, na to co można zrobić z tym światem. Zapewne nie będzie to szybka, dynamiczna gra RPG, którą widzieliśmy w przyszłości.”
Fichtelmann nie bez powodu porównuje swoją produkcję do tytułu Warner Bros., ponieważ Niemcy chcą mieć pewność, że gracze nie będą oczekiwać kolejnej pozycji nastawionej na dynamiczną akcję.
„Teraz zajmujemy się głębszym opowiedzeniem historii w przygodówce akcji. Wyobraź sobie Larę Croft lub Uncharted bez tej całej walki. Niektóre mechaniki oczywiście się pojawiają – skradanie się, wspinanie, oszukiwanie innych postaci. Ale jedną z rzeczy, która jest dla nas równie dość ważna, to przygotowanie czegoś wyjątkowego. Powiedziałeś, że jest to ambitne, ale jest też nieoczekiwane. To dość ważne. Jeśli miejmy nadzieję, że stworzymy wspaniałe doświadczenie, to nie będzie potrzeby przygotowania kolejnej gry Golluma. Oznacza to, że nasza produkcja będzie trwać przez następne 30 lat.”
Jest to bez wątpienia bardzo ambitne podejście, które pokazuje, że Daedalic Entertainment bardzo wierzy w swoją wizję. Studio ponownie zaoferuje grafikę, która ma nie odstraszyć graczy nawet za kilka lat, a jednocześnie także mechaniki nie mają się zestarzeć – Niemcy chcą przygotować tytuł, który zostanie dobrze odebrany nawet za kilka generacji.
Ma to oczywiście sens, ponieważ deweloperzy chcą nam przedstawić mocną opowieść, więc bez wątpienia takie podejście może odnieść sukces.