BioWare przyznaje się do błędów. Dyrektor generalny chce uzdrowić studio
Casey Hudson przerwał milczenie. Szef BioWare wysłał do wszystkich pracowników wiadomość, w której podkreśla, że „problemy są realne” i zamierza znacząco poprawić jakość pracy w firmie. To prawdopodobnie bardzo dobra wiadomość dla graczy.
BioWare od kilku lat boryka się z wielkimi problemami. Praca w zespole była męczarnią dla wielu deweloperów, którzy rozwijali gry w ogromnym stresie, często nie wiedzieli dokładnie nad czym pracują i nie znali wizji projektów. Na szczęście sprawa została nagłośniona i możemy liczyć na zmiany.
Casey Hudson nie zamierzał uczestniczyć w dyskusji i komentować artykułu Kotaku. Dyrektor generalny najwidoczniej potrzebował czasu na zebranie odpowiednich informacji i z samego rana wysłał do pracowników BioWare wiadomość.
„Artykuł wspomina o wielu problemach podczas rozwoju Anthem i niektórych z naszych projektów. Rysuje także związek pomiędzy tymi kwestiami oraz jakością naszego miejsca pracy i samopoczucia pracowników. Te problemy są realne i naszym priorytetem jest kontynuowanie pracy nad ich rozwiązaniem.”
Tymi słowami przedstawiciel BioWare zaczyna wiadomość, w której podkreśla, że w momencie powrotu do studia wiedział o „poważnych wyzwaniach w zakresie zdrowia zespołu, kreatywnej wizji i koncentracji organizacyjnej”.
Hudson nie może powiedzieć, że wykonał w tym temacie odpowiednią pracę, a nawet z powodu wspomnianego artykułu ma wrażenie, że nie zrobił nic, ale pierwsze zmiany zostały już podobno podjęte. Teraz BioWare przejdzie szereg zmian, które mają pomóc w poprawieniu relacji pracowników oraz ich samopoczucia, a jednocześnie zostaną zaktualizowane całe struktury.
„Wprowadzimy również zmiany w produkcji, które zapewnią jaśniejszą wizję projektu, a także znaczny okres postprodukcyjny, który dodatkowo zmniejszy presję i niepokój o zespół w trakcie rozwoju.”
CEO zamierza skupić się teraz na poprawie jakości pracy w BioWare i jest to bez wątpienia dobra wiadomość dla graczy, ponieważ możemy mieć nadzieję, że kolejne projekty – między innymi Dragon Age 4 oraz kolejny Mass Effect – będą rozwijane w znacznie lepszej atmosferze.
Warto jednak zaznaczyć, że Jason Schreier po opublikowaniu informacji otrzymał dość niepokojące wiadomości: „Zastąp BioWare moim studiem i jest to taka sama historia”, więc jak widać nie tylko autorzy Anthem mają ogromne problemy.