Super Mario Bros. na C64 zabite przez Nintendo
Nintendo nie odpuszcza w ściganiu amatorów, tworzących swoje wersje gier przez nich wydawanych. Po siedmiu latach prac, port Super Mario Bros. na C64 został ukończony. Jednak nie żył zbyt długo.
ZeroPaige to programista, który ciągu ostatnich siedmiu lat poświęcił swój wolny czas na przeniesienie Super Mario Bros. z NES-a na Commodore 64, czyli sprzęt znacznie słabszy niż pierwsza konsola Nintendo. Mimo wielu przeciwieństw losu projekt udało się doprowadzić do końca i udostępnić w Sieci.
Super Mario Odyssey. Aktualizacja VR doda nowe znajdźki
Jednak długo tam nie pożył. Nintendo znane jest z wyjątkowo agresywnej polityki pilnowania praw autorskich i zabijania każdego projektu, który w ich odczuciu te prawa narusza. Krótko po udostępnieniu obrazu gry (odpalić mogliśmy ją na prawdziwym C64 lub emulatorze), Nintendo wystosowało pismo z żądaniem skasowania plików pod groźbą kary finansowej.
I tak o to niesamowity z punktu widzenia programistycznego port na znacznie słabszy sprzęt zniknął z Sieci. Cała nadzieja w osobach, które go pobrały wcześniej i mają zamiar udostępnić w wybrany dla siebie sposób.
A omawiany port na C64 wygląda następująco: