Rainbow Six: Siege wprowadza Odwrócony Ogień Sojuszniczy
Ubisoft nadal zajmuje się rozwijaniem Rainbow Six: Siege. Twórcy chcą mieć pewność, że z gry znikną gracze, którzy uprzykrzają zabawę innym fanom strzelanki, więc z tego powodu wprowadzono Odwrócony Ogień Sojuszniczy. Nowość trafiła jednocześnie na trzy platformy.
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege trafił na rynek pod koniec 2015 roku, a Ubisoft wciąż angażuje deweloperów do rozwijania produkcji. Firma jeszcze przed debiutem mówiła, że chce walczyć z oszustami oraz osobami psujące zabawę innym graczom – jak widać nie były to tylko słowa.
Ghost Recon Breakpoint przecieka. Kooperacyjna gra ma zadebiutować w tym roku!
Od dzisiaj w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege natraficie na „Odwrócony Ogień Sojuszniczy”, czyli system, który ma dbać o to, by gracze nie atakowali swoich współtowarzyszy broni. Twórcy nadal zamierzają rozwijać mechanikę, jednak wprowadzona aktualizacja to „ważny krok w walce przeciwko zabijaniu kolegów z drużyny przy jednoczesnym zachowaniu tej samej intensywności i ryzyka, które stanowią serce rozgrywki w Rainbow Six Siege”.
Ubisoft nie ukrywa, że wprowadzenie systemu nie było łatwym zadaniem – deweloperzy nie mogli narzucić jednych wytycznych dla wszystkich broni – więc z tego powodu przygotowano dokładne zestawienie „efektów”, które są wprowadzone przez „Reverse Friendly Fire”
EFEKT ODWRÓCONEGO OGNIA SOJUSZNICZEGO ZWIĄZANY Z BRONIĄ I RZUCANYMI PRZEDMIOTAMI
Wpływa na następujące elementy:
- Broń główna/dodatkowa
- Bezpośrednie trafienia przez rzucane unikatowe gadżety
- Palnik egzotermiczny (Maverick)
- SK 4-12 (Buck)
- Stacjonarny karabin maszynowy (Tachanka; niezależnie od tego, kto używa karabinu)
- M120 CREM (Ash) w chwili, gdy pocisk wyważający bezpośrednio kogoś trafi.
- KS79 Lifeline (Zofia)
- Wyrzutnia Powietrznych Pięści (Nomad)
- Wyrzutnia Szkodników (Mozzie)
Przed włączeniem RFF:
- Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
- Obrażenia liczą się do włączenia RFF
Po włączeniu RFF:
- Koledzy z drużyny nie dostają obrażeń
- Zadawane obrażenia są odwracane
ZWIĄZANY Z MATERIAŁAMI WYBUCHOWYMI
Wpływa na następujące elementy:
- Gadżety ogólne (granaty odłamkowe, C4, ładunki wyważające), których efektem działania jest wybuch*
- Granat gazowy (Smoke)
- Bełty gazowe TAC MKO (Capitão)
- M120 CREM (Ash) w chwili wybuchu ładunku wyważającego.
- Ładunek kasetowy (Fuze)
*Wybuchające gadżety, które nie zadają obrażeń (na przykład granaty ogłuszające albo Candela Ying) w żaden sposób nie są powiązane z systemem RFF
Przed włączeniem RFF:
- Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
- Obrażenia liczą się do włączenia RFF
Po włączeniu RFF:
- Mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
- Nie odbijają zadawanych obrażeń*
*Obecnie ładunki wybuchowe nadal zadają obrażenia kolegom z drużyny nawet po włączeniu RFF. Nie jest to zamierzone działanie systemu, zostanie ono poprawione w Sezonie 2.
Wyjątki*:
- Mina kierunkowa
- Urządzenie blokujące wejście (Kapkan)
- Pociski z X-Kairosa (Hibana)
- Ładunek termiczny (Thermite)
*Te ładunki wybuchowe nie włączają RFF. Po włączeniu RFF nie odbijają zadawanych obrażeń i nadal mogą ranić kolegów z drużyny. Ta funkcja może ulec w przyszłości zmianie na skutek uwag od graczy i dalszych decyzji związanych z projektem gry.
ZWIĄZANY Z DRONAMI I KAMERAMI OPERATORÓW
Wpływa na następujące elementy:
- Oko Zła (Maestro)
- Dron elektryczny (Twitch i Mozzie)
Przed włączeniem RFF:
- Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
- Obrażenia liczą się do włączenia RFF
Po włączeniu RFF:
- Koledzy z drużyny nie otrzymują obrażeń
- Zadawane obrażenia są odbijane (na drona lub kamerę)
Warto spojrzeć: