Rainbow Six: Siege wprowadza Odwrócony Ogień Sojuszniczy

Gry
1448V
Rainbow Six: Siege wprowadza Odwrócony Ogień Sojuszniczy
Wojciech Gruszczyk | 08.05.2019, 13:48

Ubisoft nadal zajmuje się rozwijaniem Rainbow Six: Siege. Twórcy chcą mieć pewność, że z gry znikną gracze, którzy uprzykrzają zabawę innym fanom strzelanki, więc z tego powodu wprowadzono Odwrócony Ogień Sojuszniczy. Nowość trafiła jednocześnie na trzy platformy.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege trafił na rynek pod koniec 2015 roku, a Ubisoft wciąż angażuje deweloperów do rozwijania produkcji. Firma jeszcze przed debiutem mówiła, że chce walczyć z oszustami oraz osobami psujące zabawę innym graczom – jak widać nie były to tylko słowa.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ghost Recon Breakpoint przecieka. Kooperacyjna gra ma zadebiutować w tym roku!

Od dzisiaj w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege natraficie na „Odwrócony Ogień Sojuszniczy”, czyli system, który ma dbać o to, by gracze nie atakowali swoich współtowarzyszy broni. Twórcy nadal zamierzają rozwijać mechanikę, jednak wprowadzona aktualizacja to „ważny krok w walce przeciwko zabijaniu kolegów z drużyny przy jednoczesnym zachowaniu tej samej intensywności i ryzyka, które stanowią serce rozgrywki w Rainbow Six Siege”.

Ubisoft nie ukrywa, że wprowadzenie systemu nie było łatwym zadaniem – deweloperzy nie mogli narzucić jednych wytycznych dla wszystkich broni – więc z tego powodu przygotowano dokładne zestawienie „efektów”, które są wprowadzone przez „Reverse Friendly Fire”

EFEKT ODWRÓCONEGO OGNIA SOJUSZNICZEGO ZWIĄZANY Z BRONIĄ I RZUCANYMI PRZEDMIOTAMI

Wpływa na następujące elementy:

  • Broń główna/dodatkowa
  • Bezpośrednie trafienia przez rzucane unikatowe gadżety
  • Palnik egzotermiczny (Maverick)
  • SK 4-12 (Buck)
  • Stacjonarny karabin maszynowy (Tachanka; niezależnie od tego, kto używa karabinu)
  • M120 CREM (Ash) w chwili, gdy pocisk wyważający bezpośrednio kogoś trafi.
  • KS79 Lifeline (Zofia)
  • Wyrzutnia Powietrznych Pięści (Nomad)
  • Wyrzutnia Szkodników (Mozzie)

Przed włączeniem RFF:

  • Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Obrażenia liczą się do włączenia RFF

Po włączeniu RFF:

  • Koledzy z drużyny nie dostają obrażeń
  • Zadawane obrażenia są odwracane

ZWIĄZANY Z MATERIAŁAMI WYBUCHOWYMI

Wpływa na następujące elementy:

  • Gadżety ogólne (granaty odłamkowe, C4, ładunki wyważające), których efektem działania jest wybuch*
  • Granat gazowy (Smoke)
  • Bełty gazowe TAC MKO (Capitão)
  • M120 CREM (Ash) w chwili wybuchu ładunku wyważającego.
  • Ładunek kasetowy (Fuze)

*Wybuchające gadżety, które nie zadają obrażeń (na przykład granaty ogłuszające albo Candela Ying) w żaden sposób nie są powiązane z systemem RFF

Przed włączeniem RFF:

  • Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Obrażenia liczą się do włączenia RFF

Po włączeniu RFF:

  • Mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Nie odbijają zadawanych obrażeń*

*Obecnie ładunki wybuchowe nadal zadają obrażenia kolegom z drużyny nawet po włączeniu RFF. Nie jest to zamierzone działanie systemu, zostanie ono poprawione w Sezonie 2.

Wyjątki*:

  • Mina kierunkowa
  • Urządzenie blokujące wejście (Kapkan)
  • Pociski z X-Kairosa (Hibana)
  • Ładunek termiczny (Thermite)

*Te ładunki wybuchowe nie włączają RFF. Po włączeniu RFF nie odbijają zadawanych obrażeń i nadal mogą ranić kolegów z drużyny. Ta funkcja może ulec w przyszłości zmianie na skutek uwag od graczy i dalszych decyzji związanych z projektem gry.

ZWIĄZANY Z DRONAMI I KAMERAMI OPERATORÓW

Wpływa na następujące elementy:

  • Oko Zła (Maestro)
  • Dron elektryczny (Twitch i Mozzie)

Przed włączeniem RFF:

  • Elementy mogą zadawać obrażenia kolegom z drużyny
  • Obrażenia liczą się do włączenia RFF

Po włączeniu RFF:

  • Koledzy z drużyny nie otrzymują obrażeń
  • Zadawane obrażenia są odbijane (na drona lub kamerę)

 

Warto spojrzeć:

Źródło: https://rainbow6.ubisoft.com/siege/pl-pl/news/detail.aspx

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper