Demo technologii DirectX Raytracing

Gry
1958V
Demo technologii DirectX Raytracing
Bartosz Dawidowski | 27.05.2019, 10:18

Niedawno pisaliśmy o zapowiedzianym rozszerzeniu wsparcia dla technologii DXR (DirectX Raytracing) w przypadku kart z serii GTX. Pora przyjrzeć się możliwościom, jakie zapewnia to rozwiązanie.

Opus Visual opublikowało nowy filmik z demem technologii DXR (DirextX Raytracing). Pokaz został przygotowany z myślą o prezentacji raytracingu w czasie rzeczywistym i globalnej iluminacji w konkursie NVIDIA DXR.

Dalsza część tekstu pod wideo

Starsze karty NVIDIA z obsługą DXR

Rzecz wygląda pięknie, ale nie wiadomo niestety, jakiego hardaware'u użyto, by wygenerować 60 fps przy rozdzielczości 1080/1440p. Niestety trzeba liczyć się w tym przypadku z koniecznością zakupu sprzętu z najwyższej półki, bo raytracing jest niezwykle "kosztowny" pod względem zapotrzebowania na moc obliczeniową.

NVIDIA w trakcie kwietniowej konferencji poruszała temat rozszerzenia wsparcia dla DXR również do kart z serii GTX. NVIDIA podkreśla, że wydajność DXR nie będzie idealna na starszych kartach graficznych. Mimo wszystko jednak nowsze sterowniki powinny poprawiać wydajność i płynność. Firma wydała już pierwsze sterowniki dla kart z rodziny GTX (m.in. dla GTX 1660, GTX 1070 i GTX 1080).

Przy okazji warto rzucić okiem na:

Sekiro otrzymuje pierwsze komiczne mody. Parowóz Tomek w akcji

Bloodborne: The Board Game hitem Kickstartera

Źródło: YouTube

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper