Elden Ring - znamy nowe szczegóły na temat gry. Szykuje się najambitniejszy tytuł w historii From Software!

Gry
2484V
Elden Ring - znamy nowe szczegóły na temat gry. Szykuje się najambitniejszy tytuł w historii From Software!
Tytus Stobiński | 10.06.2019, 09:36

Po prezentacji Elden Ring, do jakiej doszło podczas konferencji Microsoftu na odbywającej się właśnie, tegorocznej edycji targów E3, Hidetaka Miyazaki ujawnił kilka wartych uwagi szczegółów. Nieważne, czy uwielbiacie rpg, czy gry z serii "Souls" - macie na co czekać.

Elden Ring, to owoc współpracy Prezesa From Software, oraz Georga R. R. Martina, czyli oczywiście autora poczytnej sagi Pieśni Lodu i Ognia, na podstawie której HBO wyprodukowało kasową Grę o Tron. Jak zdążyliśmy się dowiedzieć, prace nad tytułem rozpoczęły się zaraz po wydaniu dodatków do Dark Souls III, nieco ponad 3 lata temu. Firma wówczas zastanawiała się, czy nie stworzyć czegoś w oparciu o bardziej klasyczne fantasy. W takich słowach wyraził się sam Miyazaki:

Dalsza część tekstu pod wideo

Chcieliśmy stworzyć nowe action-rpg, brudne, mroczne oraz pełne rzeczy, na jakie nie mogliśmy sobie pozwolić w serii Dark Souls. 

Gra powstawała na równi z Sekiro: Shadows Die Twice, ale podczas gdy ten tytuł skupił się na szybkiej akcji i nieco odmiennej mechanice, o tyle Elden Ring poświęcił się elementom istotnym dla erpega. Twórca szybko jednak uspokoił tych, którzy uznali, że mechanika walki w nowym IP będzie czymś całkowicie od From Software:

Spokojnie, system walki w grze wciąż będzie oparty na responsywności, nie wycofujemy się z tego. Satysfakcja płynąca z wymagań, jakie gra postawi przed nami, będzie równie wysoka, jak w naszych poprzednich tytułach. Wierzę, że się Wam spodoba. 

Hidetaka zdradził też kilka szczegółów na temat tego, czym zaskoczy nas zawartość samej gry:

Będzie dużo broni, rodzajów magii oraz sposobów, by pokonać napotkanych przeciwników. Dzięki temu, każdy gracz będzie mógł wybrać swój styl rozgrywki i strategię. 

W grze pojawi się także opcja personalizacji postaci, w przeciwieństwie do z góry narzuconego bohatera w Sekiro. Developer zapytany o współpracę z Georgem R. R. Martinem odpowiedział, że główną inspiracją był Ostatni Rejs "Fevre Dream", czyli opowiadanie skupiające się na wampirach:

Osobiście uważam, że Fevre Dream za arcydzieło fantastyki poruszającej tematykę wampirów. Zarekomendowałem je każdemu ze swych nowych pracowników. Martin odpowiada za tworzenie wszystkich, większych mitów w grze. Nadal nie jestem w stanie wyrazić, jak wdzięczny mu jestem za przystanie na naszą ofertę.  

Na koniec, Miyazaki został spytany o największą różnicę między Elden Ring, a poprzednimi tytułami From Software. Odpowiedział:

Muszę przyznać, że największą różnicą jest otwarty świat. Za sprawą tego - głębia,  narracja oraz jego skala i wolność w eksploracji niesamowicie wzrosły. To z pewnością jest nasz najambitniejszy projekt jaki stworzyliśmy pod hasłem otwartego świata. Istnieje wiele definicji tego pojęcia, a ja nie umiem powiedzieć, że akurat ta jedna jest poprawna. Stworzyliśmy więc naszą własną. To ogromny świat, pełen niebezpieczeństw, zagrożeń i dzikich terenów do eksploracji. Wśród nich wielkie, wielopoziomowe zamczyska.

W grze potwierdzono również to, że przyjdzie nam zmierzyć się z bossami. A przecież to oni, niejednokrotnie stanowią wisienkę na torcie pośród tytułów japońskiego studia. Gra zmierza na PlayStation 4, Xboksa One oraz PC. Dokładna data premiery nie jest nam znana.

Źródło: własne

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper