Kampania reklamowa wewnątrz Cyberpunk 2077 chce nas skłonić do refleksji i dialogu

Gry
1968V
Kampania reklamowa wewnątrz Cyberpunk 2077 chce nas skłonić do refleksji i dialogu
Tytus Stobiński | 13.06.2019, 14:42

Kampania marketingowa nadchodzącego Cyberpunk 2077 wywołała dyskusję, ze względu na dość kontrowersyjną treść, która idealnie łączy się z założeniami świata gry. Twórcy chcą zmotywować ludzi do dialogu.

Rozchodzi się tu o plakat, który wpierw został zauważony podczas pokazu gry, jako jeden z elementów wystroju lokacji, a później również na ścianie stoiska wystawowego CD Projekt RED. Przedstawia on nacechowaną seksualnością, wyglądającą na damską postać, z wyraźnym zarysem męskiego organu płciowego i podpisem "zmiksuj to". 

Dalsza część tekstu pod wideo

Cyberpunk 2077 rozbił bank. CD Projekt wart 1,5 mld więcej i rekordowa wycena

Tak na temat swojego dzieła wypowiada się Katarzyna Redesiuk, dyrektorka artystyczna Cyberpunk 2077:

Nie dziwi mnie mnie to, że ludzie mają pytania. Obecnie zajmuje się mediami wewnątrz gry, więc brandingiem i tworzeniem kampanii reklamowych dla wszystkich, występujących korporacji. A w naszej wizji tej dystopijnej przyszłości, korporacje są gnębiącymi tworami, które próbują decydować o tym, jak ludzie mają żyć. 

Jak widać, CD Projekt RED nie boi się poruszać naprawdę odważnych treści, a takich developerów nie ma wielu:

Zauważycie wiele reklam, billboardów i banerów. Będą krzyczały do Ciebie, żebyś coś kupił - krzesło, stół czy nawet dachówkę. Chcemy pokazać jak bardzo świat stał się konsumpcyjny. Piękne zabytki przerobione na centra handlowe, czy także seksualizacja kobiet i mężczyzn. Naszymi reklamami chcemy coś przekazać.

Redesiuk powróciła jeszcze do kwestii wspomnianego plakatu:

Więc tak, na plakacie znajduje się osoba z biustem i męskim organem płciowym. Celowo, ponieważ chcemy pokazać jak straszne jest wykorzystywanie w ten sposób ludzkiego ciała. Jest to reklama Chromanticore - zwyczajnej coli w świecie gry. Uznaliśmy, że firma ta będzie bez skrupułów wykorzystywała ciało. Slogan mówiący żeby to zmiksować, idealnie dopełnia sposób myślenia tej marki. 

Cyberpunk 2077 już teraz zaczyna budzić kontrowersje, a do premiery zostało jeszcze naprawdę sporo czasu. Ciekaw jestem, co czeka nas dalej i czy developer przy pomocy gry zamierza poruszać tematy tabu. Mam jednak wrażenie, że Redzi nie silą się celowo na kontrowersje, tylko wykorzystują możliwości jakie daje im uniwersum Cyberpunk. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? 

Warto przeczytać:

Keanu Reeves był ukrywany przez Microsoft. Kim jest postać grana przez aktora?

Cyberpunk 2077 nie wymusza na nas zabicia kogokolwiek

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: własne

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper