Nie ma jasno określonej moralności w Cyberpunk 2077. Twórcy chcą stworzyć wiarygodny i nieoczywisty świat

Gry
1166V
Nie ma jasno określonej moralności w Cyberpunk 2077. Twórcy chcą stworzyć wiarygodny i nieoczywisty świat
Tytus Stobiński | 25.06.2019, 10:53

Cyberpunk 2077 chce być grą, w której każdy z graczy odnajdzie swoją ścieżkę przejścia, nieważne jak oryginalna by ona nie była. Tytuł nie zamierza nam mówić, co jest dobre, a co złe.

Starsze tytuły rpg miały zazwyczaj jasno określony podział na decyzje podejmowane przez naszego bohatera. Wiedzieliśmy najczęściej, która opcja dialogowa zmusi nas do wyciągnięcia broni, a która pozwoli pokojowo zażegnać konflikt. Z czasem jednak, twórcy zaczęli odbiegać od oczywistych wyborów, samo zło potrafiło się skutecznie ukrywać, a my zaczęliśmy rozumieć, że nie istnieją "dobre decyzje" i każda prowadzi do jakichś konsekwencji. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Cyberpunk 2077 prezentowany na E3 w 1080p na ustawieniach Ultra z włączonym ray tracingiem

Już przy Wiedźminie 3: Dziki Gon, rodzimy developer pokazał, że jest w stanie wykreować postacie oraz świat, który niejednokrotnie sprawi, że zatrzymamy się na chwilę i przemyślimy nasz wybór. Jak więc ta sprawa będzie wyglądała w przypadku nadchodzącego Cyberpunk 2077? Twórcy nie zamierzają kreować sztucznego systemu moralności, gdzie dwa wskaźniki mówią nam, czy nasza postać jest wciąż dobra, czy też zeszliśmy już na ścieżkę występku i zepsucia. Zamiast tego, sami będziemy musieli określić się i ocenić wybory przez nas podejmowane.

Główną metodą przejścia gry jako "dobry samarytanin" według CD Projekt RED jest wyszkolenie naszej postaci w kierunku umiejętności pozwalających uniknąć wymiany ognia i mordowania na inne sposoby ludzi, z którymi dochodzi do tzw. "konfliktu interesów". Podczas wywiadu dla portalu gamingbolt, Mateusz Tomaszkiewicz, będącym projektantem zadań powiedział:

W grze nie istnieje system moralności per se. Jeżeli zależy Ci, by uniknąć rozlewu krwi to inwestuj i rozwijaj umiejętność skradania, zakupuj bronie, które pozwolą Ci obezwładnić przeciwników, a nie zabijać i dokonuj właściwych wyborów moralnych.

Brzmi dobrze, gracze już dawno nie chcą być prowadzeni za rękę i mieć wszystko jasno wyświetlone na ekranie telewizora. Warszawski developer chce najwyraźniej, by każdy z nas grał w Cyberpunk 2077 w taki sposób, w jaki czuje.

Więcej o Cyberpunk i CD Projekt RED:

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://gamingbolt.com/cyberpunk-2077-will-not-have-a-morality-system-cdpr-confirms

Komentarze (39)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper