PlayStation 5 i Xbox Scarlett z dyskami SSD to „fantastyczna” wiadomość zdaniem Remedy Entertainment
Sony oraz Microsoft przedstawiły wstępne informacje dotyczące specyfikacji konsol następnej generacji. Obie firmy wspominają o jednym – niestandardowych dyskach SSD. Producenci chcą skrócić czasy ładowania, co zdaniem twórców Alana Wake'a jest kapitalną wiadomością.
Zapowiedź wrzucenia dysków SSD do konsol następnej generacji została przyjęta w bardzo mieszany sposób. Część graczy faktycznie liczy na małą rewolucję, ale wciąż pojawiają się głosy sympatyków elektronicznej rozgrywki, którzy wyśmiewają korporacje. Trudno tak naprawdę powiedzieć, czy możemy tutaj faktycznie liczyć na nową jakość rozgrywki, ale twórcy z Remedy Entertainment uważają, że ten mały detal zrobi różnicę.
PlayStation 5 i Xbox Scarlett to duży krok naprzód według Ubisoftu
Mikael Kasurinen (reżyser) i Brooke Maggs (projektantka narracji) z Remedy Entertainment podczas rozmowy z dziennikarzem Gamingbolta poruszyli temat nowej generacji. Sony oraz Microsoft zapowiedzieli wrzucenie do next-genów dyski SSD, co zdaniem deweloperów jest bardzo dobrą wiadomością:
„Cóż, posiadanie SSD jest fantastyczne, ponieważ zajmą się one wieloma problemami związanymi z transmisją strumieniową, które zazwyczaj występują w grach. Podzielam zdanie osób i nienawidzę tych wolno poruszających się wind, gdzie trzeba czekać, aż załaduje się nowa część świata. Albo niezręczne tunele, przez które trzeba przejść. Pozbycie się tego wszystkiego to dobra wiadomość dla wszystkich”.
Remedy Entertainment odnosi się do wyeliminowania ekranów wczytywania – już Sony podczas zapowiedzi PlayStation 5 informowało o znaczącym skróceniu loadingów, a nie możemy zapomnieć, że to dopiero początek prac nad technologią. Japończycy oraz Amerykanie zamówili niestandardowe dyski, które mają faktycznie wpłynąć na rozgrywkę.
Finowie dostrzegają jeszcze jeden atut nowej generacji – PlayStation 5 i Xbox Scarlett zaoferują moc, która pozwoli kreować piękne gry:
„I oczywiście wszyscy kochamy potężniejszy sprzęt. Pozwala nam to robić kreatywne, efektowne wizualnie rzeczy i tak dalej. Szczególnie dlatego, że my, jako studio, dążymy do naprawdę wysokiej wydajności. Jesteśmy zwolennikami osiągnięć technicznych i wizualnych. Więc myślę, że to dobra wiadomość”.
Ekipa z Remedy Entertainment przyzwyczaiła nas do kreowania świetnie wyglądających tytułów, które w swoich czasach potrafiły zachwycić. Jak będzie z Control? Gra na pierwszych materiałach wygląda nieźle.
Warto spojrzeć: