PlayStation 5 i Xbox Scarlett łatwiejsze w optymalizacji? Wsteczna kompatybilność przyniesie ogrom korzyści

Gry
4337V
PlayStation 5 i Xbox Scarlett łatwiejsze w optymalizacji? Wsteczna kompatybilność przyniesie ogrom korzyści
Iza Łęcka | 17.07.2019, 07:00

Cała branża gier, a z nią i wszyscy gracze, wyczekują już nowej generacji konsol. O potencjalnych możliwościach technicznych PlayStation 5 i Xbox Scarlett wiemy już coraz więcej, co nie omija także analiz ze strony deweloperów. Tym razem głos w sprawie zabrał programista Will Traxler, pracujący przy tworzeniu gry platformowej Exception.

Nadchodząca nowa generacja niezaprzeczalnie stawiać będzie przed deweloperami wyzwanie, dając jednocześnie możliwość tworzenia projektów usprawnionych i lepszych jakościowo. Po wstępnej prezentacji informacji dotyczących specyfikacji PlayStation 5 i Xbox Scarlett, twórcy komentują i analizują pojawiające się nowe możliwości dla branży gier – jak pamiętamy, o dyskach SSD wypowiadali się deweloperzy z Remedy Entertainment, a Ubisoft skomentował wzrost znaczenia streamingu.

Dalsza część tekstu pod wideo

PlayStation 5 i Xbox Scarlett z dyskami SSD to „fantastyczna” wiadomość zdaniem Remedy Entertainment

Wszelkie udogodnienia płynące z pojawienia się na rynku nowej generacji konsol, postanowił przeanalizować programista Will Traxler, twórca Exception. Jego zdaniem, dzięki zwiększonym możliwościom technicznym PlayStation 5 i Xbox Scarlett, tworzenie nowych i udoskonalonych treści będzie priorytetem deweloperów. Optymalizacja bowiem będzie pochłaniała o wiele mniej prac, co stanowi szczególne udogodnienie dla mniejszych zespołów :

„Optymalizacja tytułu dla konsol jest wyzwaniem, zwłaszcza gdy sprzęt konsolowy ma blisko pięć lub sześć lat. Myślę, że jest to mniej problem dla dużych studiów, które mogą sobie pozwolić na przydzielenie kilku programistów do samodzielnej optymalizacji. W przypadku sklepu jednoosobowego trudno jest poświęcić ogromną ilość czasu na optymalizację. Każdy postęp sprzętowy, który tworzy znaczące ulepszenia wydajności oznacza, że mogę poświęcić mniej czasu na optymalizację, a więcej czasu na tworzenie treści.”

Traxler podkreśla także jak ważna dla kolejnej generacji będzie wsteczna kompatybilność. Dzięki temu, część programistów będzie chętniej korzystać z nowych funkcji, które umożliwi im potężniejszy sprzęt:

„Wraz z pojawieniem się cyfrowych sklepów, może to być wygrana dla konsumentów i programistów. Jeśli tytuły poprzedniej generacji nadal sprzedają się na nowym sprzęcie, daje to deweloperom zachętę do aktualizacji starego katalogu, aby skorzystać z nowych funkcji".

Na naszym portalu warto także przeczytać:

Źródło: https://gamingbolt.com/ps5-and-xbox-scarlett-should-be-easier-to-optimize-for-backward-compatibility-will-benefit-entire-industry-exception-dev

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper