PlayStation 4 w Chinach stanowiło ogromne wyzwanie dla Sony. Firma budowała cały rynek od zera

Gry
1487V
PlayStation 4 w Chinach stanowiło ogromne wyzwanie dla Sony. Firma budowała cały rynek od zera
Tytus Stobiński | 05.08.2019, 14:25

Chiny to ogromny rynek zbytu dla producentów konsol i twórców gier wideo. Niestety, ze względu na panujące tam restrykcje, firmy wciąż nie mogą wykorzystać jego potencjału w pełni.

Kiedy Sony postanowiło wejść na chiński rynek wraz z PlayStation 4, firma była świadoma, jakim wyzwaniem będzie osiągnięcie przyzwoitej sprzedaży i przejście przez bardzo ścisłą cenzurę panującą w kraju. Nie wystarczyło więc pojawić się na istniejacym rynku i stworzyć odpowiednią kampanię marketingową, która skłoniła by konsumentów do zakupu nowej konsoli. Ten, musiał zostać zbudowany całkowicie od podstaw, a gigant musiał uporać się ze wszystkimi problemami, jakie wiążą się z takim przedsięwzięciem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wiceprezes Sony Interactive Entertainment Shanghai, Takehito Soeda stanął przed bardzo trudnym zadaniem. Z racji tego, że konsolowe granie przez lata pozostawało w Chinach nielegalne, cała operacja przypominała tak naprawdę początki przygód Sony związanych z hardwarem dla graczy. Podczas wywiadu dla redakcji CEO Magazine, Soeda opowiedział o tym, jak firma zajęła się rozstawianiem konsol w sklepach, by odwiedzający je klienci mieli możliwość przetestowania gier i samego sprzętu produkowanego przez korporację.

Jak czytamy, kontakt z cenzorami na każdym, innym rynku na świecie jest w zasadzie ograniczony do minimum. W Chinach sprawy sprawy te są odwrócone o 180 stopni, co jeszcze bardziej czyni go wymagającym. Kiedy mówimy o innym kraju, to Sony ma możliwość wydania rocznie setek gier. W przypadku Chin jest to liczba 30-40 produkcji. Firma chce więc, by tamtejszy rynek rozwijał się z każdym rokiem i pozwalał na zwiększenie zbytu. 

Jak sądzicie, ile czasu zajmie, by choć w jakimś stopniu wykorzystać potencjał tego ogromnego kraju?

Więcej na temat Sony i marki PlayStation na naszym portalu:

 

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/amp/2019-08-01-sonys-takehito-soeda-sie-essentially-founded-an-entire-business-to-bring-ps4-to-china

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper