Call of Duty: Modern Warfare z silnikiem gotowym na PS5 i Xbox Scarlett. Infinity Ward o możliwościach sprzętu
Tegoroczna odsłona Call of Duty pod wieloma względami będzie całkowicie nowym doświadczeniem dla graczy. Inżynierowie z Infinity Ward jednak prężnie spoglądali w przyszłość pracując nad nowym silnikiem gry.
Przy powstawaniu najnowszej odsłony Call of Duty: Modern Warfare swój niebagatelny udział miał krakowski oddział Infinity Ward, gdzie współtworzony był zupełnie nowy silnik gry. Nowy silnik to zdecydowanie nowe możliwości dla gry – inżynierowie zadbali, by istniała możliwość przygotowania fotorealistycznej oprawy wykorzystując chociażby fotogametrię czy wolumeryczne oświetlenie. 4K HDR i ray tracing będzie możliwy do uzyskania w wersji na komputery osobiste. Jednocześnie wszelkie nowe opcje i doznania mają współgrać z płynnością rozgrywki.
Polskie studio przygotowało najnowszą technologię, który jest bazą również w kolejnych działaniach na przyszłość. Michał Drobot, główny inżynier Infinity Ward opowiedział nieco o nowym silniku gry:
"Zostałem zaangażowany wraz z wieloma wspaniałymi inżynierami, w zadanie dbania o długoterminową architekturę renderującą silnik Infinity Ward, aby zapewnić, że będzie on w stanie się rozwijać i doskonalić w przyszłości."
Mówiąc o dalszych planach, twórca skomentował wykorzystanie silnika w tworzeniu gier na nową generację:
"W swoich planach technologicznych wybiegamy w przyszłość i zawsze dostosowujemy się do tego, co nastąpi później. Celem było poleganie na wysoce skalowalnej technologii, gdzie algorytmy, wgląd w sprzęt i inżynieria jakości jest najważniejsza, w przeciwieństwie do nadmiernego polegania na konkretnych funkcjach platformy. Oczywiście w fazie optymalizacji każdego tytułu, wykonujemy wysoce skoncentrowane optymalizacje, aby upewnić się, że przyjmujemy najlepsze podejście do konkretnego sprzętu, ale to są ostatnie szlify, a nie podstawa prac. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy przekonani, że nasz silnik jest w stanie dostosować się do każdego przyszłego sprzętu."
Nowe możliwości opracowanej technologii dają szerokie pole do popisu dla twórców z Infinity Ward. Jak potwierdził Drobot, projekt nowego sprzętu, na którym jest tworzona obecnie seria Call of Duty dostosuje się do nowej generacji - zadbano o długoterminową architekturę, modernizując wszystkie systemy, a nawet tworząc je całkiem od nowa. Staje się więc jasne, że przy tak dużym nakładzie pracy, skupiono się również na przyszłości - czyli kolejnej generacji z PlayStation 5 i Xbox Scarlett na czele.
W październiku dokładnie przekonamy się jak wyglądać będzie przyszłość serii, ale na wszystkich udostępnionych materiałach wręcz piorunujące wrażenie robią efekty prac zespołu specjalistów– gdzie realizm i detale są na pierwszym miejscu, przy jednoczesnym uzyskaniu płynności rozgrywki.
Polecamy również na naszym serwisie: