Death Stranding to efekt szybkich decyzji Kojimy. Gameplay z angielskimi napisami

Gry
1968V
Death Stranding to efekt szybkich decyzji Kojimy. Gameplay z angielskimi napisami
Iza Łęcka | 18.09.2019, 09:24

Death Stranding jest pierwszą produkcją nowego zespołu Hideo Kojimy. Japończyk nie zdecydował się na rekrutowanie dużego zespołu, co doprowadziło do wielu szybkich decyzji podczas tworzenia gry. Szef Kojima Productions chwali się swoimi umiejętnościami.

Hideo Kojima po opuszczeniu Konami został zmuszony do zbudowania nowego Kojima Productions. Twórca nie zdecydował się na wielki zespół przypominający inne studia AAA, dlatego nad najnowszą produkcją pracowało zaledwie 80 osób. Mimo to udało się przygotować rozbudowany tytuł, który prezentuje niezłą grafikę i ma zapewnić wciągającą opowieść.

Dalsza część tekstu pod wideo

Szef Kojima Productions potwierdził, że Death Stranding mogło powstać w takim tempie, ponieważ Hideo „zawsze jest szybki”. Deweloper chętnie pracuje pod presją czasu. Trzeba jednak przyznać, że stworzenie tytułu w trzy lata to całkiem szybki wynik prac – jedynie Metal Gear Solid 5 powstawał dłużej, ponieważ Kojima musiał zbudować silnik, a także poświęcał swój czas innym projektom.

„Jestem bardzo wydajny w tworzeniu gier w krótkim czasie. Codziennie, co godzinę, dokonuję szybkich decyzji. Nie mówię: „Pomyślę o tym” lub „pomyślmy o tym”, podejmuję decyzję od ręki. Więc to jest jeden z powodów, dla których nie zlecam tak wiele, ponieważ łączy się to z pisaniem e-maili i czekaniem na odpowiedzi, dlatego robię jak najwięcej w studiu.”

Kojima sam podejmuje najważniejsze decyzje i nie musi czekać na akceptację szefów – dzięki czemu twórcy udało się skrócić proces realizowania poszczególnych elementów:

„Ale nasz zespół to tylko około 80 osób, zwykle inne duże zespoły liczą 300 lub 600 osób. Więc to jest to – krótszy czas i [mniejsza] liczba ludzi, a także bezpośrednie informacje zwrotne – pozwoliły mi na stworzenie tej gry w takim czasie.”

Mocną stroną Death Stranding jest oczywiście silnik – teraz Kojima skorzystał z narzędzi Guerrilla Games, więc nie musiał zajmować się projektowaniem całej technologii.

Poniżej możecie również sprawdzić rozgrywkę z Tokyo Game Show, ale tym razem gameplay zawiera angielskie napisy – pozwoli to zrozumieć niektóre systemy prezentowane przez Hideo.

Warto również przeczytać na naszym portalu:

Źródło: https://gamingbolt.com/death-stranding-was-made-in-3-years-by-a-team-of-just-80-people

Komentarze (68)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper