Death Stranding i sieciowe aspekty gry. Kojima wierzy w dobre intencje graczy
Death Stranding zaoferuje z pewnością bardzo ciekawy gameplay, dając nam możliwości, jakich na próźno szukać w innych produkcjach ukazujących się na rynku.
Tytuł posiadać będzie także sieciowe aspekty, które mogą spowodować przeróżne zachowania graczy. Nie ukrywajmy, nie każdemu wystarcza dobra zabawa czy ewentualna kooperacja, a niektórzy zwyczajnie po prostu chcą utrudnić rozgrywkę innym. Hideo Kojima wierzy jednak, że ludzie, którzy zakupią stworzony przez niego tytuł będą umieli się zachować na poziomie i skupić na warstwie, która w Death Stranding jest najważniejsza.
Podczas wywiadu udzielonego redakcji portalu GameSpot, Kojima stwierdził, że nie wierzy, by gracze intencjonalnie byli dla siebie złośliwi i przeszkadzający w zabawie. Zaznaczył, że podczas testów wszelkie nieprzyjemne rzeczy, do jakich dochodziło były kwestią przypadków.
To może nie być celowe. Robiliśmy wiele playtestów w biurze. Spójrzcie, czasami widzimy most, który przecina głęboką rzekę, ale ten kończy się w jej połowie. Jasne, nie jesteś z tego powodu zadowolony, ale wiesz, że nie jest to niczyja wina. Sądzę więc, że ludzie nie będą dla siebie wrodzy. Kiedy spadną z tego mostu, to nie zrobią czegoś takiego innemu graczowi.
Kiedy patrzę na ludzi grających w Death Stranding, to zauważam, że wielu z nich gra po prostu dla siebie i na tym się skupiają. Część natomiast ma nieco inny sposób myślenia. Umieszczając gdzieś drabinę zastanawiają się, czy będzie ona przydatna. Widać to doskonale po śladach stóp. Kiedy zgubisz się, to szukasz śladów innych, by trafić na właściwą ścieżkę. Ale również dobrze możesz tak iść po śladach, zacząć schodzić po urwisku i zginąć, jak osoba przed Tobą. Dlatego chcesz, by Twoje ślady były pomocne dla innych.
A jakie jest Wasze zdanie? Uważacie, że gracze podejdą do tego równie dojrzale jak popularny twórca?
Więcej na temat Death Stranding na naszym portalu:
- Death Stranding to efekt szybkich decyzji Kojimy. Gameplay z angielskimi napisami
- Death Stranding nie zostało zaakceptowane przez Kojima Productions. Pytali "jesteś szalony?"
- Death Stranding 2 i Death Stranding 3 mogą powstać. Hideo Kojima wspomina o kontynuacjach
- Death Stranding wywoła w nas poczucie samotności. Kojima opowiada o świecie gry