The Last of Us 2 i bijące serca. Twórcy o dopracowaniu wszelkich mechanizmów rozgrywki

Gry
2187V
The Last of Us 2 i bijące serca. Twórcy o dopracowaniu wszelkich mechanizmów rozgrywki
Iza Łęcka | 03.10.2019, 07:00

Prezentacja The Last of Us 2 wzbudziła największe emocje wśród graczy. Twórcy nie planują osiąść na laurach, a przygotowują pod każdym względem dopracowane dzieło – tym razem wspominając o jeszcze jednym interesującym i użytecznym aspekcie dotyczącym Ellie.

Naughty Dog pod każdym możliwym względem pragnie dopracować najnowszą odsłonę The Last of Us. Mając w zamyśle jak najprawdziwsze i budzące skrajne emocje odtworzenie „cyklu przemocy”, który jeszcze mocniej wpłynie na nasze odczuwanie rozgrywki, twórcy skupiają się nawet na drobnych detalach i szczegółach – takich jak chociażby ulepszenia SI, płynność ruchów bohaterów czy animacje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Są jednak pewne mechaniki, które z pozoru mogą się graczom wydawać banalne i oczywiste, jednak świadczą o niezwykłym dopracowaniu  – a mowa tutaj chociażby o biciu serca, oddechu oraz wszelkich wydawanych dźwiękach. W rozmowie z Polygonem, współreżyser Anthony Newman podkreśla, że został opracowany system odwzorowujący bicie serca, który wykorzystamy w trakcie gry:

"Po prostu każdy aspekt gry został zaktualizowany na nowym poziomie. Jednym z nich jest dźwięk, który nie jestem pewien czy zauważyłeś, wydaje Ellie po intensywnym biegu, a kiedy próbuje się uspokoić, stara się złapać oddech.”

Jeszcze mocniejsze nastawienie na realność doświadczeń bohaterki sprawia, że jej reakcje będą całkowicie różne w zależności od przeżywanych sytuacji w trakcie historii. A to przełoży się również na przyspieszony oddech:

"To, co dzieje się za kulisami, to fakt, że [Ellie-red.] ma tętno, które wzrasta oraz spada. Wzrasta kiedy biegnie, wzrasta podczas walki w zwarciu czy kiedy otrzymuje obrażenia, podnosi się w obecności wrogów. A to moduluje szereg jej przyspieszonych oddechów, które można wykorzystać."

Również w trakcie potyczek z kolejnymi zarażonymi system może okazać się szczególnie przydatny, chroniąc nas przed pojawieniem się z zaskoczenia niebezpiecznego wroga i bezpośrednią konfrontacją:

"Było to niesamowite, ponieważ udało mi się grać w kotka i myszkę z Klikaczami lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ mogę je zrozumieć poprzez odgłosy, które wydają.”

O najnowszej grze Naughty Dog możecie przeczytać również na naszym serwisie:

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Last of Us Part II.

Źródło: https://gamingbolt.com/the-last-of-us-part-2-every-single-character-and-enemy-has-an-actual-heartbeat

Komentarze (41)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper