PS5 zapewni wyjątkową destrukcję. Epickie sceny walki gwarantowane
Nowa generacja ma zapewnić wiele dobra wszystkim graczom, ale również deweloperzy otrzymają odpowiednie narzędzia, by zaoferować całkowicie odświeżoną jakość rozgrywki. PS5 ma zapewnić moc, dzięki której będziemy uczestniczyć w wielkich i efektownych bitwach.
Sony zaskakująco często wypowiada się o nowej generacji, więc kolejni deweloperzy nie kryją swojego zainteresowania konsolą japońskiego producenta. W sprawie potencjału PS5 oraz procesora AMD Zen 2 wypowiedział się Michael Schade, dyrektor generalny Rockfish Games, twórcy nadchodzącego Everspace 2.
CEO Rockfish Games nie ukrywa zainteresowania nowym CPU, dzięki któremu deweloperzy otrzymają możliwość stworzenia znacznie większych bitew – co jest szczególnie ważne w strzelankach 3D w przestrzeni kosmicznej:
„Tak, szybszy procesor pozwala na większą liczbę NPC i pocisków na ekranie w tym samym czasie oraz zapewnia dokładniejsze wykrywanie kolizji i walki z SI.”
Deweloper zarysował sytuację dobrze znaną z filmów science-fiction, na których statek kosmiczny walczy z licznymi przeciwnikami, a jednocześnie omija pole asteroid – wrażenia z takiej sceny są niesamowite, ale właśnie do osiągnięcia tego efektu niezbędny jest odpowiedni CPU.
Aktualnie studia muszą korzystać z licznych trików, które pozwalają im przygotować wielkie starcia, ale nawet w tej sytuacji niezbędne jest zmniejszenie skali pojedynku:
„Jednakże, aby ta sama scena walki nadal działała na mniej wydajnych systemach, musielibyśmy wymyślić kilka sprytnych trików redukcji obciążenia procesora, takich jak zamiana broni kinetycznej na broń energetyczną, by zmniejszyć liczbę widocznych pocisków na ekranie i/lub po prostu zmniejszyć liczbę atakujących wrogów. Oczywiście, wszystko musiałoby wtedy być ostrożnie wyważone, tak aby trudność nadal była spójna. Jest to trudne!”
Sytuacja ma jednak zmienić się dzięki PS5 i AMD Zen 2. Sony stawia na niestandardowy układ, który podobno ma zapewnić niezbędny bazę pod stworzenia niesamowitych efektów w trakcie trwania wielkich starć.
Więcej o nadchodzącej generacji od Sony:
- Jak powinien wyglądać huragan na next-genie? Test silnika Unreal Engine 4
- PlayStation 5. Reżyser z Piccolo Studio zachwycony możliwościami, które daje nowy kontroler
- PlayStation 5 w oczach Infuse Studio. Czy sami będziemy się domagać remasterów gier z PlayStation 4?
- Dualshock z PS5 z ciekawą funkcją. Sony patentuje połączenie kontrolera z chmurą
- PS5 może otrzymać Wsteczną Kompatybilność z grami z PS4, PS3, PS2 i PSX-a