Warcraft 3 Reforged zadebiutuje jeszcze w 2019 roku. Blizzard zdradza konkrety
Na BlizzConie nie zabrakło informacji o Warcraft 3 Reforged. Upiększona strategia czasu rzeczywistego nadal nie posiada ostatecznej daty premiery, ale prace nad grą są finalizowane i debiut odbędzie się jeszcze w 2019 roku.
Blizzard nie zdecydował się na długą prezentację Warcraft 3 Reforged podczas BlizzConu, ale oczywiście temat gry został poruszony podczas specjalnego panelu. Twórcy zdradzili, że chociaż nadal nie znamy daty premiery, to produkcja ma zadebiutować w 2019 roku – ogłoszenie będzie dostępne „wkrótce” i aktualnie deweloperzy zajmują się ostatnimi poprawkami przed premierą. Tytuł otrzyma po debiucie małe dodatki, ale nie możemy liczyć na nowe kampanie.
Beta Warcraft 3 Reforged znacząco urośnie
Trwająca właśnie beta będzie systematycznie rozbudowywana – 5 listopada zadebiutuje edytor i gry niestandardowe, w kolejnym tygodniu rasa nieumarłych oraz dodatkowe warianty spotkań (3v3, 4v4, FFA), a za dwa tygodnie sprawdzimy nocne elfy. W becie również zostanie udostępniona opcja przełączenia oprawy na oryginalną.
Warcraft 3 Reforged nie otrzyma dodatkowej rasy, ale deweloperzy rozważają opcję udostępnienia w grach rankingowych map społeczności. Studio udostępni globalny matchmaking (jak w StarCraft Remastered) i liczy na informacje zwrotne od graczy. Deweloperzy nie ukrywają, że zadbanie o dobry balans jest niezwykle trudne – ekipa podjęła w 2018 roku kilka błędnych decyzji i teraz chce je naprawić. Ponownie w grze otrzymamy szansę tworzenia własnych zespołów i podbijania rankingów, a w trybie obserwatora zostanie udostępniona opcja oddalenia wzroku.
Blizzard słyszymy opinie graczy
Twórcy słyszą wszystkie komentarze graczy – jedną z niedogodności jest „widoczność” jednostek i już teraz trwają prace nad poprawą tego elementu. Studio zajmuje się usprawnieniem sylwetek, kolorów, dodaniem pasków zdrowia w kolorze drużyny i bohaterowie otrzymają specjalny kolor paska, by wyróżnić ich podczas starć.
Mountain King zostanie powiększony (bohater armii ludzi), a bieganie Blademastera (bohater armii orków) będzie przypominać bardziej oryginalną animację. Deweloperzy zaznaczają, że cały gameplay jest oparty na starych czasach animacji (każdy ruch trwa tyle samo czasu), więc byli odrobinę ograniczeni podczas odświeżania ruchów. Twórcy przygotowali ponad 2200 nowych modeli (wszyscy bohaterowie + jednostki), ale możemy jeszcze liczyć na zmiany w interfejsie użytkownika. W menu usłyszymy charakterystyczne odgłosy łańcuchów, a muzycy zajęli się stworzeniem nowych utworów.
W kampanii znajdzie się specjalny poziom trudności dla graczy, którzy chcą tylko poznać opowieść, a nie posiadają doświadczenia w grach RTS. Blizzard chce połączyć kampanię z World of Warfraft, wszystkie przerywniki filmowe prezentują lepszą jakość i wyższą rozdzielczość, a cała historia (Reign of Chaos, Frozen Throne & Rexxar) będzie dostępna od premiery. Film „Arthas vs. Illidan” został w pełni odświeżony.
Warto spojrzeć: