Google Stadia zużywa ponad 7GB danych przy 60 minutach gry w 1080p
Rozgrywka w ulubione produkcje na Google Stadii w terenie może być bardzo problematyczna. Nie tylko ze względu na niedogodności z serwerami – usługa zżera sporo danych. Według pierwszych wyliczeń zabawa nawet w 1080p zmiażdży wszystkie limity.
Google Stadia trafiła na rynek z problemami, ale kolejni gracze oraz dziennikarze sprawdzają propozycję Google. Nadal nie wszyscy otrzymali zamówiony sprzęt, ale akurat redakcji VentureBeat udało się dorwać do platformy i najnowsze informacje są bardzo interesujące – 13 minutowa sesja gry w Red Dead Redemption 2 w 1080p przy 60 klatkach na sekundę zużywa 1,55GB. Platforma czerpie 119MB na minutę, więc możemy oczekiwać około 7,14GB danych na 60 minut rozgrywki..
Jeśli gracz chciałby ukończyć sam główny wątek na Google Stadii, musi liczyć się z wykorzystaniem około 280-350GB danych – przy założeniach ukończenia gry w 40-50 godzin. Należy jednak zwrócić uwagę, że w tym czasie poznacie w zasadzie samą opowieść.
Jak sytuacja wygląda w 4K? Google informuje, że 60 minut gry na Google Stadii może wykorzystać około 20GB, ale proste wyliczenia na przykładzie omawianego Red Dead Redemption 2 pokazują, że będzie to znacznie ponad 20GB. Niestety, w trakcie testów dziennikarze nie mogli liczyć na taką jakość obrazu w nowym tytule Rockstar.
Więcej na ten temat przeczytacie na naszym portalu:
- Google Stadia wyśmiewane za opóźnienia. Red Dead Redemption 2 wygląda znacznie lepiej na Xbox One X
- Google Stadia otrzyma 10 dodatkowych gier na start. Nadal brakuje cen, ale krytyka platformy przynosi sukcesy
- Google powołuje nowe studia First Party i zamierza regularnie wspierać nową platformę
- Google Stadia nie trafi na premierę do wszystkich klientów. Google nie zadbało o sprzęt
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.