PS5 z nową funkcją. PlayStation 5 może zamienić rozgrywkę single-player na multiplayer
PS5 ma nie tyko zapewnić wielką moc. Sony szuka kolejnych sposobów, by za sprawą funkcji zaoferować graczom nieco więcej i przyciągnąć ich do swojej platformy. Jedną z propozycji będzie możliwość wspólnej gry w tytuły z pozoru nastawione na pojedynczego odbiorcę.
Według ostatnich przecieków, PS5 oraz Xbox Scarlett mają charakteryzować się podobną mocą obliczeniową, więc Sony oraz Microsoft muszą pracować nad innymi opcjami, które zachęcą graczy do najnowszego sprzętu. Sony Japan najwidoczniej opracowało technologię pozwalającą zmienić rozgrywkę single-player w multiplayer.
PS5 odmieni rozgrywkę single-player?
Sony Interactive Entertainment w połowie 2018 roku złożyło w Amerykańskim Biurze Patentów i Znaków Towarowych patent na rozszerzenie wspólnej kontroli i przekazywanie rozgrywki w grach wideo. USPTO zatwierdziło dokumentację 5 grudnia 2019 roku, kiedy to jej szczegóły zostały przedstawione – dzieli się nimi redakcja Letsgodigital.
Nowa funkcja PS5 skupia się w głównej mierze na kontrolerze DualShock, za sprawą którego gracze będą mogli dzielić się zadaniami. Przykładowo pierwszy będzie odpowiadał za analogi, drugi za przyciski funkcyjne, a trzeci za triggery. Gdy zespół zagra w strzelankę, każdy otrzymałby inną misję – jeden poruszałby się bohaterem, drugi skalał, zmieniał broń i przeładowywał, a trzeci strzelał. Opcja ma działać w różnorodnych grach (gatunkach).
Technologia pozwala na „dzielenie się padem” na jednej kanapie (choć każdy z graczy i tak musi posiadać swój kontroler, pomimo że zespół odpowiada za jedną postać) lub w chmurze – tutaj w domyśle jest to opcja wykorzystywana, gdy gracze nie znajdują się w tym samym pokoju, a łączą się do wspólnej rozgrywki przy pomocy PlayStation Network.
W jednej grze mogą uczestniczyć maksymalnie cztery osoby, a główny gracz otrzyma możliwość rozdzielenia przycisków pomiędzy członków zespołu. Niektórzy mogą wyłącznie oglądać grę, towarzysząc reszcie w zabawie. W patencie pojawiają się także szczegóły, które dokładnie tłumaczą podział kontroli nad jedną postacią lub całą drużyną.
PS5 pozwoli dzielić się grą?
Sony Japan opracowało również system, który pozwala na rotację – gdy jeden gracz kontroluje bohatera przez 2 minuty lub do czasu uzyskania odpowiedniej liczby punktów, a następnie zabawę rozpoczyna druga osoba. W ten sposób chociażby kampania Uncharted 5 lub Bloodborne 2 może być ogrywana przez kilka osób – wpłynie to na niezwykłe odczucia, gdyż nawet gra nastawiona stricte na doświadczenie solo będzie czymś więcej i zapewni graczom nowy poziom doświadczenia. Na takie relacje mogliśmy sobie pozwolić podczas zabawy na jednej kanapie, a teraz dzięki PS5 ta opcja zostanie nieco uaktualniona.
Gracze otrzymają także możliwość dzielenia się misjami – gdy przykładowo zobaczysz, że nowo poznany gracz dobrze strzela, można przekazać mu funkcję głównego strzelca zespołu. Kapitan drużyny wykorzystując jeden przycisk odda kontrolę kolejnej osobie. Twórcy mają także udostępnić bardzo szczegółowe dane dotyczące umiejętności – rankingi, oceny zdolności, statystyki z poprzedniej rozgrywki, noty innych graczy, które będą zbierane w czasie rzeczywistym i pozwolą kapitanowi określić, kto przyda się w drużynie. Opcja działa również w przypadku rozgrywki w wirtualnej rzeczywistości – przykładowo jeden gracz z VR-em na głowie odbiera informacje, które widzą pozostałe osoby na telewizorze, a one również mogą wpływać na rozgrywkę.
Funkcje są niezwykle rozbudowane, pozwalając nawet na zbieranie wirtualnej monety – za jej pomocą możemy płacić, by otrzymać odpowiednie zadanie. Inną opcją jest głosowanie nad wyznaczeniem zadań – patent mówi o wprost nieograniczonych opcjach dostosowania rozgrywki single-player, która jest przekształcona na doświadczenie multiplayer.
PS5 może zmienić zasady gry
Sony może w nietypowy sposób wpłynąć na doświadczenie graczy. Jak wiadomo PS5 będzie niezwykle mocne, DualShock 5 otrzyma nowe funkcje adaptacyjne triggerów (regulacja oporu) i haptyczne wibracje (jak Joy-Cony), ale nowe funkcje mogą zostać zaproponowane także poprzez samo oprogramowanie. Trudno powiedzieć, czy technologia zostanie wdrożona do PlayStation 5 (to tylko patent), ale łatwo znaleźć jej zastosowanie do wspólnej gry.
Co sądzicie o funkcji dzielenia się częścią kontrolera lub wymieniania się rozgrywką przykładowo po śmierci (w Bloodborne 2)?
Wizualizacja PS5 wykorzystana do wiadomości została przygotowana przez Concept Creatora.
Posiadaczy PS4 powinny zainteresować także poniższe wiadomości: