PS5. Technologia raytracing pozwoli tworzyć dokładniejsze środowiska 3D
Artystka oświetlenia, Stefania Hernandez, oznajmia, że technologia raytracing jest bardzo potrzebna w nadchodzących konsolach.
Nadchodzące konsole od Sony oraz Microsoftu zadebiutują pod koniec przyszłego roku. Wiemy już, jak będzie się nazywała i wyglądała konsola od "zielonych", ale o PS5 wiemy na razie bardzo mało.Pewne jest, że w obu konsolach będzie dostępna technologia RayTracing, która pozwala na śledzenie promieni w czasie rzeczywistym.
Artystka oświetlenia pracująca dla studia IO Interactive, Stefania Hernandez, w wywiadzie dla portalu GamesRadar+ oznajmiła, że technologia RayTracing pozwoli stworzyć bardziej obfite w szczegóły środowiska - odbicia światła i cienie mają być bardzo realistyczne w nadchodzących grach zmierzających na PS5 i Xboksa nowej generacji.
Hernandez wyjaśniła różnicę pomiędzy obecną, a nadchodzącą generację:
Dzięki technologii obecnej generacji wiele odbić w grze powstaje przy użyciu „sfer odbicia”, które nie są zbyt dokładne. Umieszczając światło w scenie, dodajemy dodatkowe „lekkie odbicia”, aby wyglądało to wiarygodnie. Nowa technologia ray tracingu zapewnia dokładne odbicia światła i cienie wydobywające wiele szczegółów w środowisku 3D. Dzięki temu ogólny obraz wygląda i wydaje się bardziej realistyczny.
Oświetlenie odgrywa dużą rolę w kształtowaniu nastroju gry i uważam, że może to pomóc graczowi uzyskać lepsze wrażenia z gry. Wierzę, że zbliżamy się do punktu, w którym możliwe będzie uzyskanie wizualnego wrażenia z gry znacznie bliższego do tego, który obecnie osiąga się tylko dzięki wstępnie renderowanym scenom.
Hernandez potwierdziła również to, co mówił ostatnio Yoshida - tworzenie gier na PS5 jest łatwe i przyjemne, a technologia RayTracing pozwoli na jeszcze dokładniejsze zaprojektowanie terenów.
Warto przeczytać: