Apple sprzedało 60 milionów AirPodsów w minionym roku. To 50% rynku bezprzewodowych słuchawek!
Choć początkowo wielu sceptycznie podchodziło do bezprzewodowych słuchawek od Apple, to firma kolejny raz udowadnia, że dobrze wie, co robi. W 2019 roku ich produkty z tego segmentu stanowiły 50% rynku.
Nie jest sekretem, że pomimo początkowego sceptycyzmu, linia słuchawek Apple AirPods okazuje się ogromnym sukcesem sprzedażowym. Słuchawki pierwszej generacji rozchodziły się jak ciepłe bułeczki, a z najnowszym modelem "Pro" jest bardzo podobnie.
Nawet kontrowersyjny stosunek jakości do ceny zdaje się nie odrzucać potencjalnych nabywców. Jak dowiadujemy się z raportu od Strategy Analytics, Apple przoduje w segmencie "prawdziwych słuchawek bezprzewodowych", który miał swój początek w roku 2016.
AirPods stanowią aż 50% wszystkich sprzedanych urządzeń z tej kategorii. Samsung i Xiaomi zostają daleko w tyle, zajmując zaledwie po 10% każda. W minionym roku Apple sprzedało 60 milionów kopii swojego sprzętu, więc oznacza to, że wszystkie pozostałe firmy osiągnęły ten sam wynik... Zebrane razem!
Jakby tego było mało, AirPods'y stanowiły też aż 71% wartości całego rynku, jeśli chodzi o bezprzewodowe słuchawki. Świetny wynik, który pokazuje, że zaufanie do marki i konkretne logo mają ogromną siłę w segmencie nowych technologii. Nic nie zapowiada zmiany, jaka mogłaby nastąpić.
Więcej technologicznych nowinek: