Pad od PS5 zapewni nowe doświadczenie. Adaptacyjne triggery w szczegółach
Pad od PS5 zaoferuje między innymi adaptacyjne triggery, które mają zapewnić zupełnie nowe doświadczenie. W Sieci wylądowały nowe informacje dotyczące zastosowanej technologii i propozycja może w ciekawy sposób wpłynąć na rozgrywkę.
Mark Cerny zapowiadając PS5 wspomniał między innymi o dwóch technologiach związanych z padem do PlayStation 5. Gracze otrzymają możliwość skorzystania z haptycznych wibracji (jak Joy-Cony) oraz adaptacyjnych triggerów.
Szczegóły tej drugiej technologii zostały omówione w jednym z patentów, gdzie Sony dokładnie przedstawiło możliwości nowych wyzwalaczy. W „mechanice wspinaczkowej” oba triggery działają niczym ręce – podczas rozgrywki mamy odrobinę przechylać kontroler w odpowiednim kierunku (przykładowo skałki), by następnie za pomocą spustów „chwycić” wyznaczone miejsce. Jeśli pociągniemy za lekko, postać nie będzie mogła się utrzymać i spadnie, a gdy pociągniemy za mocno, to uchwyt również zostanie zerwany. Siła może różnić się w zależności od uchwytu, a wibracje w samych triggerach mogą przekazywać użytkownikowi stan mocowania – dodatkowo skorzystamy z „sygnałów” wizualnych, by doświadczenie było jeszcze lepsze.
Druga mechanika odpowiada za cięcie – przykładowo gdy bohater posiada w rękach elektryczną piłę tarczową, to urządzenie (DualShock 5) może wydawać różne dźwięki i różnorodnie się zachowywać. Gdy będziemy przykładowo ciąć drewno, to poczujemy niewielki opór przedmiotu (trigger będzie trudniej wcisnąć), ale gdy zajmiemy się cięciem kamienia, to zostaniemy zmuszeni do mocniejszego kliknięcia spustu. Podczas cięcia wibracje będą się zmieniać odpowiadając za siłę oporu i w połączeniu z adaptacyjnymi triggerami nadając rozgrywce nowego wymiaru. Gracz ma poczuć nie tylko samo cięcie, ale różne fazy – od początku, środka po zakończenie. Na palcach doświadczymy innego oporu, a dodatkowo wibracje będą wpływać na doświadczenie.
To tylko dwie opcje pokazujące możliwości nowych funkcji, które razem mogą zapewnić naprawdę świetną zabawę. Już wcześniej Sony zapowiedziało, że wibracje w DS5 mają przykładowo reagować na różne nawierzchnie podczas jazdy samochodem w Gran Turismo – identycznie będą działać triggery, które również mają reagować na wydarzenia i mogą się przykładowo całkowicie zablokować gdy wpadniemy na ścianę lub będą inaczej działać podczas poślizgu.
Na naszym serwisie przeczytacie także:
- GodFall z PS5 na nowych ujęciach. Efektowne sceny na krótkiej rozgrywce
- PS5 devkit ma posiadać menu podobne do PS4. Deweloper pokazał zdjęcie UI
- PS5 ze sloganem „It's time to play”? PlayStation Europe potwierdza cząstkę z dużego przecieku
- God of War 2 nie może czekać. Animatorka publikuje znaczące zdjęcie
- Sony podobno zrezygnowało z Destination PlayStation. Pokaz PS5 najważniejszym wydarzeniem