PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży

Gry
1634V
PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży
redakcja | 30.01.2020, 09:25

Już w najbliższy czwartek, 30 stycznia, do sprzedaży trafi lutowy numer PSX Extreme. W najnowszym wydaniu m.in. obszerne podsumowanie 2019 roku (najlepsze gry, trendy), recenzje aktualnych premier, sporo do poczytania (m.in. Akira Toriyama, Nowy Jork w grach, Matchbox) i tradycyjnie stałe działy. Miłej lektury!

PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży

Roger: Jeśli jesteście graczami, którzy skreślają dni na kalendarzu, czekając na premiery kolejnych hitów, to ostatnio nie macie łatwego życia. Po Doom Eternal i The Last of Us 2 posypał się też wiosenny „rozkład jazdy”, a na takie gry jak Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Watch Dogs: Legion czy Marvel’s Avengers poczekamy przynajmniej do jesieni. I zapewne staną one w generacyjnym rozkroku, debiutując zarówno na starych, jak i nowych konsolach.

A o next-genach Sony i Microsoftu wiemy już zaskakująco dużo, bo obie firmy co chwila dolewają oliwy do ognia, a i wiarygodnych przecieków nie udaje im się unikać. Zebraliśmy wszystko, co wiemy o PS5, i zestawiliśmy to z informacjami o nowym Xboksie, co przygotował dla Was niezawodny Dżujo wracający na łamy PSX Extreme i dorzucający do tekstu najciekawsze urządzenia dla graczy zaprezentowane na tegorocznych targach CES w Las Vegas. Tradycyjnie przygotowaliśmy też redakcyjne podsumowanie roku – w starym, dobrym stylu, tak jak lubicie, gdzie każdy redaktor wybrał najlepsze gry w danym gatunku oraz swoją grę 2019 roku. Przyprawiamy to najważniejszymi wydarzeniami i trendami minionych 12 miesięcy, zestawieniem TOP 30 gier na podstawie głosowania redaktorów oraz nominacjami na wesoło, przyznając kilka wyróżnień z przymrużeniem oka. Trzecim i ostatnim tematem numeru jest usiana wybojami historia Andrzeja Sapkowskiego i gier. Przenosimy się do czasów, gdy Andrzej nie był jeszcze znanym pisarzem, i po nitce do kłębka podążamy szlakiem wiedźmińskiego uniwersum i umów, jakie Sapkowski zawierał z kolejnymi polskimi deweloperami. A wszystko to w oparach Wiedźmina 4, który zapewne już powstaje. 

Z recenzjami nie jest w tym miesiącu kolorowo, ale w tym roku wiosna na razie nas nie rozpieszcza. Przy okazji premiery Dragon Ball Z: Kakarot przyglądamy się postaci Akiry Toriyamy i sprawdzamy, jak wielki miał wpływ na branżę gier wideo i które produkcje na przestrzeni lat wykorzystywały jego charakterystyczny styl. Remake zjawiskowego Pathologica to z kolei doskonała okazja, by prześledzić, jak gry pokazywały rozprzestrzeniające się epidemie, oraz rzucić okiem na historię i największe pandemie dziesiątkujące ludzkość. Mniejsza liczba recenzji jak zawsze odbiła się pozytywnie na dziale publicystyki i retro. Bierzemy na warsztat Soulsy, badając od kolebki, jak FromSoftware wpadło na pomysł stworzenia nowego gatunku gier i skąd wziął się w ogóle Hidetaka Miyazaki, ojciec uniwersum. Nielicha historia, w której nie brak ciekawych anegdot. SoQ zabierze Was następnie do Nowego Jorku, od czasów jego powstania aż do przyszłości, prześwietlając, jak gry starały się oddać jego kolejne epoki i najbardziej charakterystyczne miejscówki. Artykuł z masą ciekawych wypowiedzi autorów o tworzeniu wirtualnego „Wielkiego Jabłka”, jak i wieloma ciekawymi faktami na temat samej metropolii. 

W retro poczytacie też o tym, skąd wzięły się nazwy największych firm trzęsących rynkiem konsolowym oraz jakie tajemnice skrywają kolejne systemy wydawane przez Sony, Microsoft, Segę i Nintendo. Zapewniam, że niektóre informacje o znanych Wam doskonale konsolach będą nie lada zaskoczeniem. Zabieramy Was także na podwórka wprost do lat 90., peweksów i popularnych żeleźniaków, skupiając się na fascynującej historii Matchboksów. Norby z kolei przypomni Wam czasy, gdy Londyn był stolicą europejskiego grania, a każda szanująca się redakcja odwiedzała targi ECTS. A ile przygód tam na nas czekało – po latach nasz redakcyjny weteran zdradza nowe historie prosto z życia wzięte. Będzie trzoda, piękne dziewczyny i Ściera próbujący nad tym zapanować. Numer domyka Bartłomiej Kluska, dostarczając ośmiobitowe podsumowanie 2019 roku, czyli jakie gry trafiają dziś na systemy, które teoretycznie są już martwe. Ale tylko teoretycznie. Miłej lektury! 

PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży

PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży

PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży

PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży

PSX Extreme 270 od dziś w sprzedaży

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

TEMAT NUMERU

Gry roku 2019
Wiedźmińskie perypetie

CO NOWEGO

Atomic Heart
Dark Envoy
Minecraft Dungeons
PlayStation 5 – wszystko co wiemy

RECENZJE

AO Tennis 2
Ash of Gods: Redemption
Dr Kawashima’s Brain Training for Nintendo Switch 
Dragon Ball Z: Kakarot
Oddworld: Stranger’s Wrath HD
Pathologic 2
SaGa: Scarlet Grace – Ambitions
Ski Jumping Pro VR
To the Moon
Tokyo Mirage Sessions #FE Encore
Yakuza 4 Remastered

HARDKOR

Niewidzialny zabójca
Nie tylko Dragon Ball – Akira Toriyama i gry wideo
Nowy Jork – wirtualne Wielkie Jabłko
Konsolowa koncepcja
Być jak Soulsy
Matchbox – auta z pudełek zapałek
Myszaq lubi

RETRO

Dobre, nowe, ośmiobitowe
Londyn i ECTS – tu biło serce branży
Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny

FELIETONY

Z uKosa [Koso]
Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
Achievement Unlocked [Krooger]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]
 
STAŁE RUBRYKI

Co nowego 
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Region Filmowy
Comix Zone 
Graczpospolita
Listy
Prenumerata
Głos Ludu

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

Prenumeratę numeru lutowego wysyłamy w poniedziałek 27 stycznia. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na [email protected] lub posty w tym temacie.

Źródło: własne

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper