Koronawirus paraliżuje Chiny, więc Plague Inc. jest coraz popularniejsze
Tajemniczy koronawirus paraliżuje kolejne miasta w Chinach i dość niespodziewanie coraz większą popularnością cieszy się Plague Inc. Produkcja traktująca o rozprzestrzenianiu się wirusa na cały świat notuje wyjątkowe wyniki.
Światowe media informują o kolejnych problemach z Chin związanych z tajemniczym koronawirus, który paraliżuje miasta z Państwa Środka. Liczba chorych rośnie z każdą kolejną godziną, a panika rozprzestrzenia się na kolejne państwa, których władze boją się, by epidemia nie wybuchła w kolejnych miejscach.
Dość niespodziewanie sytuację koronawirusa skomentowali twórcy Plague Inc., którzy otrzymują liczne zapytania dotyczące problemu – deweloperzy polecili zapoznać się z komunikatem Światowej Organizacji Zdrowia.
We're getting a lot of questions about the ongoing Coronavirus outbreak- the World Health Organization has some great information here: https://t.co/aG29SD68Iu pic.twitter.com/kLFq6CmPGo
— Plague Inc. / Rebel Inc. (@NdemicCreations) January 22, 2020
Jak się okazuje, Plague Inc. cieszy się w Chinach ogromnym zainteresowaniem i jest to aktualnie najchętniej pobierana gra – według dostępnych danych, gracze chcą sprawdzić, co może grozić, gdy wirus przedostanie się do innych krajów. Nie brakuje także chętnych, którzy chcą za pomocą gry poznać „wszystkie możliwości dotyczące zagrożenia”.
Koronawirus a gra? Gracze szukają odpowiedzi
Plague Inc. jest oczywiście wyłącznie grą, która choć zadebiutowała na rynku kilka lat temu, to teraz notuje wyjątkowe wyniki. Choć warto zaznaczyć, że to nie pierwszy „boom” na tytuł, ponieważ w 2014 roku, podczas epidemii Eboli w Afryce Zachodniej, deweloperzy mogli mówić o pierwszych zaskakujących rezultatach.
China’s health commission confirmed recently that the Wuhan coronavirus, a new pneumonia like disease, had spread to around 300 people.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) January 21, 2020
This news has caused Plague Inc, a strategy game about a deadly plague that infects the world, to reach #1 on the paid iOS game chart in China. pic.twitter.com/DioBtyP2RB
James Vaughan, twórca w rozmowie z dziennikarzem Polygonu, podkreślił, że „to pierwszy raz, kiedy coś w świecie rzeczywistym ma wpływ na wykresy sprzedaży" . Twórcy następnie wytłumaczyli zjawisko:
„Ludzie są ciekawi i chcą wiedzieć więcej o chorobach zakaźnych. Plague Inc. może odegrać pewną rolę, ponieważ jest to inteligentne spojrzenie na to, jak choroby zakaźne mogą się rozprzestrzeniać To nie jest gra, to jest prawdziwe życie."