Half-Life: Alyx pomogło osiągnąć ponad dwukrotnie lepszą sprzedaż Valve Index
Valve nie spodziewało się tak wielkiego sukcesu Half-Life: Alyx. Firma nie zapewniła odpowiedniej liczby Valve Index i choć urządzenie cieszy się świetnym zainteresowaniem dzięki nadciągającej grze, to jednak firma mogła osiągnąć znacznie lepszy rezultat.
O świetnych wynikach Valve Index informowałem już w połowie miesiąca, ale teraz otrzymaliśmy konkretne dane. SuperData przedstawiło informacje, według których Valve Index do zapowiedzi Half-Life: Alyx sprzedało się w liczbie 46 tysięcy sztuk, ale po ogłoszeniu nowej gry, Valve odnotowało łącznie 149 tysięcy zamówień.
103 tysiące egzemplarzy (ponad dwa razy więcej niż przez cały rok do momentu zapowiedzi produkcji) to fenomenalny wynik – takiego rezultatu nie spodziewało się nawet Valve, które nie zapewniło odpowiedniej liczby egzemplarzy swoich gogli VR.
Wiadomość jest szczególnie imponująca z dwóch powodów – Half-Life: Alyx będzie działać także na innych goglach VR (tych tańszych), a dodatkowo Valve Index jest drogą przyjemnością (4699 zł za najdroższy zestaw). Ceny nie odstraszają klientów, którzy wprost rzucają się na każde kolejne egzemplarze, które pojawią się w sprzedaży.
Valve zapowiedziało, że posiadacze Vlave Index mogą liczyć na bezpłatne Half-Life: Alyx, ale raczej cena gry nie jest tutaj problemem. Fani najwidoczniej mogą zrobić naprawdę wiele, by móc zapoznać się z oczekiwanym tytułem.
Warto sprawdzić: