Warcraft 3 Reforged zmienia zasady. Twórczość fanów własnością Blizzarda

Gry
2278V
Warcraft 3 Reforged zmienia zasady. Twórczość fanów własnością Blizzarda
Wojciech Gruszczyk | 29.01.2020, 21:12

Blizzard nie chce powtórzyć sytuacji, przez którą korporacja straciła wiele milionów. Teraz wszystkie prace przygotowane przez fanów za pomocą edytora Warcrafta 3 Reforged są tak naprawdę własnością korporacji. Studio nie chce powtórki z Doty.

Jeśli zagrywaliście się w klasycznego WarCrafta 3, to na pewno dobrze kojarzycie „niestandardowe mapy”. To właśnie w „Customach” narodziły się takie gatunki jak Tower Defense oraz właśnie wspomniana we wstępie DoTa. Mała mapa cieszyła się ogromną popularnością, a jeden z deweloperów Defense of the Ancients został zatrudniony przez Valve i stworzył Dotę 2. Teraz firma nie chce takich sytuacji, więc zmieniła EULA.

Dalsza część tekstu pod wideo

W zapisach licencji pomiędzy deweloperem a użytkownikiem jest wyraźnie podkreślone – w WarCraft 3 Reforged to Blizzard posiada pełne prawa do projektów stworzonych przez fanów:

"Gry Niestandardowe są i pozostaną wyłączną własnością firmy Blizzard. Nie ograniczając powyższego, Użytkownik niniejszym przenosi na Blizzard wszystkie swoje prawa, tytuły i udziały we wszystkich Grach Niestandardowych, w tym między innymi wszelkie prawa autorskie do treści Gier Niestandardowych"

Blizzard w regulaminie informuje również, że gracze nie mogą tworzyć map, by je następnie sprzedawać – jest to w zasadzie standardowa praktyka, którą widzimy w przypadku wielu fanowskich projektów, które mogą powstawać do momentu, gdy autorzy nie czerpią z nich zysków.

O efektach prac Blizzarda przeczytacie również:

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-01-29-warcraft-3-reforged-eula-gives-blizzard-total-ownership-of-all-custom-games

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper