Ze Steam korzysta regularnie ponad 95 milionów graczy. Podsumowanie 2019 roku i plany Valve
Kilka dni temu Steam pochwalił się nowym rekordem zainteresowania. Okazało się, że z platformy Valve w jednym momencie korzystało prawie 18 mln osób. Firma zdecydowała się podać kolejne dane na temat frekwencji graczy.
Valve opublikowało artykuł z podsumowaniem 2019 roku. Dzięki niemu wiemy, że Steam posiada obecnie aż 95 milionów aktywnych użytkowników. "Aktywni użytkownicy" to wg Valve takie osoby, które logowały się do Steam przynajmniej raz w miesiącu w ciągu 2019 r.
Wynik jest imponujący, ale to nie koniec ciekawych liczb od Valve. Wg ujawnionych informacji. Tylko przez 1 rok gracze spędzili na zabawie poprzez klienta Steam ponad 20 miliardów godzin.
Dane ujawnione przez Steam, dotyczące 2019 roku:
- Prawie 95 milionów aktywnych użytkowników.
- Przez ostatnie dwa miesiące 2019 r. z Remote Play skorzystało ponad 3,7 miliona graczy skorzystało z Remote Play a 2,3 miliona użyło Remote Play Together.
- Gracze spędzili na zabawie ponad 20 miliardów godzin w 2019 roku.
- Laboratoria Steam wygenerowały 2,7 miliarda wyświetleń i 57 milionów kliknięć.
- Aplikacja mobilna Steam Chat została zainstalowana ponad milion razy (1/3 instalacji przypadło na iOS i 2/3 na Androidzie).
- Przesłano 4,3 miliona przedmiotów do Warsztatu Steam.
Valve ujawniło też swoje plany na 2020 rok:
- Dogłębne analizy danych – widzieliśmy wiele analiz od zewnętrznych podmiotów, które próbowały rozgryźć, jak mają się gry na Steam (oraz jaki jest ogólny stan platformy), opierając się na ograniczonej ilości publicznie dostępnych danych. Z racji tego, iż to my mamy dostęp do większej ilości danych, pomyśleliśmy, że przydatne może okazać się zrobienie naszej własnej analizy i podzielenie się wynikami w ramach wieloczęściowej serii postów na blogu.
- Ścieżki dźwiękowe – dodajemy nową funkcjonalność mającą lepiej obsługiwać ścieżki dźwiękowe z gier.
- Steam Trust – Trust, czyli technologia stojąca za rozgrywkami opartymi na czynniku zaufania w CS:GO, została wydana w zamkniętej becie kilku partnerom i zostanie opublikowana dla wszystkich partnerów w tym roku.
- Program kafejek internetowych Steam – wydany w otwartej becie w ubiegłym roku dla ponad 8 tysięcy lokali. Pracujemy nad przeniesieniem programu do szkół i kafejek, a także miejsc pokroju kafejek internetowych, salonów gier VR, PC Bang itp.
- Laboratoria Steam – majsterkujemy przy kolejnych ściśle tajnych eksperymentach i planujemy dodać kilka z tych funkcji do laboratoriów, by były dostępne dla wszystkich.
- SteamVR – nasz zespół pracuje w pocie czoła nad SteamVR 2.0, które będzie zawierać nowe ulepszenia związane z doświadczeniami klientów.
- Listy – uwzględnimy wszystko to, czego się nauczyliśmy przy zeszłorocznych listach największych premier publikowanych w aktualnościach Steam, by rozbudować nowe miejsca w sklepie, które będą miały na celu wyświetlać rosnące na znaczeniu treści, które są istotne dla klientów.
- Aplikacja mobilna Steam – aplikacja mobilna zostanie odświeżona w celu dodania większej liczby rodzajów logowania oraz ułatwienia użytkownikom zabezpieczenia ich kont.
- Wydarzenia wyprzedaży – opierając się na funkcjach, które po raz pierwszy pojawiły się w wyprzedaży z okazji Chińskiego Nowego Roku 2019, szukamy nowych sposobów na nagradzanie użytkowników za uczestnictwo w wydarzeniach wyprzedaży przez cały rok.
Warto również sprawdzić: