Control trafi na PS5 i Xbox Series X. Remedy pracuje nad nowymi IP i zdradza kompletne plany
Remedy Entertainment opublikowało raport finansowy i zdradziło plany na kolejne miesiące. Twórcy pracują aktualnie nad kilkoma dużymi produkcjami, jednak nie zapominają o rozwijaniu Control. Gra otrzyma dedykowany port na PS5 i Xbox Series X.
Remedy Entertainment jeszcze przed wydaniem Control zapowiedziało zmianę modelu biznesowego. Mając w planach prace nad większą liczbą produkcji, które zagoszczą na większej ilości platform, zespół musiał zostać odpowiednio rozbudowany – aktualnie Finowie zatrudniają 248 pełnoetatowych pracowników.
Studio opublikowało raport finansowy, który potwierdza, że w 2019 roku osiągnęło przychód 31,6 mln euro – jest to wzrost o 57% względem tego samego okresu ubiegłego roku. Zysk operacyjny zespołu to dokładnie 6,5 mln euro (+21%).
Firma podsumowała informacje o Control – budżet gry wyniósł „mniej niż 30 mln”, a prace nad tytułem trwały 3 lata. Deweloperzy pracują obecnie nad bezpośrednim portem produkcji na PS5 i Xbox Series X, więc możemy liczyć na ulepszenia, które znacząco wpłyną na rozgrywkę (nie będzie to proste wykorzystanie Wstecznej Kompatybilności). W 2020 roku Control otrzyma dwa płatne rozszerzenia.
Remedy Entertainment aktualnie posiada cztery projekty w produkcji. Jednym z nich jest Crossfire X czyli fabularna wersja popularnej strzelanki, która trafi na rynek do końca 2020 roku. Autorzy rozwijają także drugą produkcję z tej serii.
Wśród opracowywanych gier znajduje się nowe IP, które jak na razie znajduje się w pre-produkcji, więc może minąć jeszcze sporo czasu zanim usłyszymy o grze. Podobnie zresztą sytuacja wygląda w przypadku Project Vanguard – będzie to sieciowa produkcja rozwijana w modelu „gry jako usługi” (z wieloletnim wsparciem). Deweloperzy w tym wypadku rozwijają pozycję nie na własnej technologii, a korzystając z Unreal Engine 4.
Sprawdźcie następne informacje o działaniach Remedy Entertainment: