PS5 z mocnymi podzespołami. RDNA 2 i sprzętowa obsługa ray tracingu potwierdzona przez AMD
Od dawna wiemy o współpracy AMD z Microsoftem oraz Sony, na mocy której producent zadba o podzespoły dla Xbox Series X i PS5. Korporacja z Redmond zdradziła już szczegóły swojej platformy potwierdzając 12 teraflopów mocy i wykorzystanie najnowszej technologii, ale wciąż nie otrzymaliśmy konkretów dotyczących Sony. Zamiast tego AMD wspomniało o możliwościach PlayStation 5.
Podczas AMD Financial Analyst Day przedstawiciele firmy opowiadali o przygotowanych rozwiązaniach oraz wykorzystanej technologii. Na prezentacji pojawił się David Wang z Radeon Technology Group, który potwierdził, że karty graficzne bazujące na architekturze RDNA 2 będą dostępne w konsolach nowej generacji – liczba mnoga pojawia się tutaj nie bez przyczyny.
PS5 również na RDNA 2
„W ramach RDNA 2 opracowaliśmy zupełnie nową architekturę sprzętowego ray tracingu. Jest to powszechna architektura stosowana w konsolach nowej generacji. Dzięki temu znacznie uprościsz tworzenie treści – programiści mogą tworzyć na jednej platformie i łatwo przenosić ją na drugą. To z pewnością pomoże przyspieszyć przyjęcie [ray tracingu].”
Phil Spencer potwierdził wsparcie Zen 2 i RDNA 2 w Xbox Series X, jednak nadal tych informacji brakuje ze strony Sony. Według plotek Japończycy zdecydowali się na starszą technologię, jednak David Wang wyraźnie wspomniał o konsolach i przenoszeniu treści pomiędzy platformami.
Najwidoczniej Sony planuje ogłosić, że korzysta z najnowszych rozwiązań AMD. Jeszcze przed samą konferencją producenta podzespołów odbyła się sesja Q&A dla dziennikarzy, na której Mithun Chandrasekhar z AMD potwierdził, że obie konsole nowej generacji (PS5 i Xbox Series X) będą oparte na architekturze RDNA 2. Przedstawiciel AMD podkreślił, że informacja jest aktualnie poufna, jednak nie stanowiło to problemu dla jednego z uczestników spotkania, który nagrał materiał – możecie go posłuchać poniżej.
Producent potwierdził także przygotowanie nowego API we współpracy z Microsoftem, dzięki któremu deweloperzy w prosty sposób wykorzystają pełny ray tracing na nowej generacji.
Wkrótce powinniśmy zobaczyć pokaz możliwości nowych technologii od AMD. Firma podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiła już demo, które prezentuje między innymi możliwości ray tracingu.
W temacie next-genów możecie również przeczytać na naszym serwisie:
- Xbox Series X będzie wybitnie potężny! Microsoft podał liczbę teraflopów i konkrety nowej generacji
- PS5 z nową funkcją w menu. Sony zadba o szybki podgląd rozgrywki
- PS5 Pro ma konkurować mocą z Xbox Series X. Sony i Microsoft mogą szykować po 2 next-geny
- PS5 może wyeliminować największy problem pada z PS4. Sony patentuje pomocną przystawkę