PS5 z mocnymi podzespołami. RDNA 2 i sprzętowa obsługa ray tracingu potwierdzona przez AMD

Gry
6422V
PS5 z mocnymi podzespołami. RDNA 2 i sprzętowa obsługa ray tracingu potwierdzona przez AMD
Iza Łęcka | 06.03.2020, 07:14

Od dawna wiemy o współpracy AMD z Microsoftem oraz Sony, na mocy której producent zadba o podzespoły dla Xbox Series X i PS5. Korporacja z Redmond zdradziła już szczegóły swojej platformy potwierdzając 12 teraflopów mocy i wykorzystanie najnowszej technologii, ale wciąż nie otrzymaliśmy konkretów dotyczących Sony. Zamiast tego AMD wspomniało o możliwościach PlayStation 5.

Podczas AMD Financial Analyst Day przedstawiciele firmy opowiadali o przygotowanych rozwiązaniach oraz wykorzystanej technologii. Na prezentacji pojawił się David Wang z Radeon Technology Group, który potwierdził, że karty graficzne bazujące na architekturze RDNA 2 będą dostępne w konsolach nowej generacji – liczba mnoga pojawia się tutaj nie bez przyczyny.

Dalsza część tekstu pod wideo

PS5 również na RDNA 2

„W ramach RDNA 2 opracowaliśmy zupełnie nową architekturę sprzętowego ray tracingu. Jest to powszechna architektura stosowana w konsolach nowej generacji. Dzięki temu znacznie uprościsz tworzenie treści – programiści mogą tworzyć na jednej platformie i łatwo przenosić ją na drugą. To z pewnością pomoże przyspieszyć przyjęcie [ray tracingu].”

Phil Spencer potwierdził wsparcie Zen 2 i RDNA 2 w Xbox Series X, jednak nadal tych informacji brakuje ze strony Sony. Według plotek Japończycy zdecydowali się na starszą technologię, jednak David Wang wyraźnie wspomniał o konsolach i przenoszeniu treści pomiędzy platformami. 

PS5 z mocnymi podzespołami. RDNA 2 i sprzętowa obsługa ray tracingu potwierdzona przez AMD

Najwidoczniej Sony planuje ogłosić, że korzysta z najnowszych rozwiązań AMD. Jeszcze przed samą konferencją producenta podzespołów odbyła się sesja Q&A dla dziennikarzy, na której Mithun Chandrasekhar z AMD potwierdził, że obie konsole nowej generacji (PS5 i Xbox Series X) będą oparte na architekturze RDNA 2. Przedstawiciel AMD podkreślił, że informacja jest aktualnie poufna, jednak nie stanowiło to problemu dla jednego z uczestników spotkania, który nagrał materiał – możecie go posłuchać poniżej.

Producent potwierdził także przygotowanie nowego API we współpracy z Microsoftem, dzięki któremu deweloperzy w prosty sposób wykorzystają pełny ray tracing na nowej generacji.

Wkrótce powinniśmy zobaczyć pokaz możliwości nowych technologii od AMD. Firma podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiła już demo, które prezentuje między innymi możliwości ray tracingu.

W temacie next-genów możecie również przeczytać na naszym serwisie:

Źródło: https://wccftech.com/amd-xbox-series-x-ps5-rdna-2-ray-tracing-revealed/

Komentarze (250)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper