DirectX 12 Ultimate zapewni „jeden klucz” do nowej generacji na Xbox Series X i PC

Gry
1622V
DirectX 12 Ultimate zapewni „jeden klucz” do nowej generacji na Xbox Series X i PC
Wojciech Gruszczyk | 19.03.2020, 18:51

Microsoft ujawnił nowy standard dla deweloperów, który pozwoli ujednolicić pracę przy next-genowych produkcjach. DirectX 12 Ultimate to jeden pakiet, który zapewni deweloperom dostęp do zaprezentowania nowej generacji w swoich produkcjach.

Microsoft przygotowuje graczy na nową generację, ale także deweloperzy otrzymują odpowiednie narzędzia, by zapewnić oczekiwaną jakość. Dzisiaj ujawniono DirectX 12 Ultimate, który będzie szczególnie ważny dla posiadaczy Xboksów Series X.

Dalsza część tekstu pod wideo

DirectX to zbiór języków oprogramowania (API), który wykorzystują deweloperzy do przygotowywania między innymi gier. Najnowsza wersja (DX12) współpracowała z Windows 10, ale Microsoft musiał wykonać znaczący ruch – DirectX 12 Ultimate nie jest kompletną przebudową API, a po prostu połączeniem wszystkich dostępnych technologii dla nowej generacji. W DX12U pojawią się między innymi: DirectX Raytracing (DXR), cieniowanie o zmiennej częstotliwości (VRS), cieniowanie siatki i sampler feedback.

DirectX 12 Ultimate na Xbox Series X i PC

Microsoft wyjaśnia, że DirectX 12 Ultimate łączy wszystkie technologie „we wspólny pakiet”, by zapewnić „programistom jeden klucz do odblokowania grafiki następnej generacji na komputerach PC i Xbox Series X”.

Co to tak naprawdę oznacza dla graczy? Sytuacja jest bardzo prosta – kupując nową kartę graficzną warto spojrzeć, czy posiada oznaczenie „DirectX 12 Ultimate”. Jeśli znaczek będzie dostępny, to macie pewność, że urządzenie wspiera wszystkie najważniejsze technologie. Microsoft współpracuje z AMD i firmą NVIDIA w celu ustalenia standardów.

Wkrótce także gry otrzymają oznaczenie „DirectX 12 Ultimate”, ale oczywiście nie oznacza to, że produkcje nie będą działać na starszych sprzętach – po prostu nie otrzymacie na nich nowoczesnych efektów.

DirectX 12 Ultimate ma oczywiście odegrać ważną rolę w przypadku Xboksa Series X, ponieważ deweloperzy otrzymają jedne narzędzia do tworzenia gier Microsoft podkreśla, że „ujednolicenie platformy graficznej na PC i Xbox Series X” pomoże całemu ekosystemowi, ponieważ wszyscy deweloperzy będą korzystać z funkcji i mają łatwiej tworzyć nowe produkcje.

Sprawdźcie kolejne wiadomości: 

Źródło: https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-directx-12-ultimate/

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper