Teraflopy w PS5 nie są najważniejsze? Doświadczony deweloper komentuje burzę
Od prezentacji PS5 trwa burza pomiędzy fanami PlayStation i sympatykami Xboksa. Gracze przerzucają się wiadomościami dotyczącymi mocy PS5 i Xboksa Series X i sytuację postanowił skomentować Matt Phillips. Jego zdaniem nikt tak naprawdę nie zwraca uwagi na liczbę teraflopów – dla deweloperów nie jest to żadna miara.
Prezentacja specyfikacji PS5 wywołała burzę, ponieważ przynajmniej na papierze PS5 wydaje się słabszym urządzeniem. Nie posiadamy tak naprawdę konkretnych informacji o samej platformie oraz jej możliwościach, ale bardzo ciekawą wypowiedź przedstawił Matt Phillips. Doświadczony deweloper miał okazję rozwijać wiele mocnych gier – pracował dla między innymi studia Crytek oraz Traveller's Tales.
Teraflopy nie interesują deweloperów?
Matt Phillips podkreślił na początku wypowiedzi, że posiada 15-letnie doświadczenie, stworzył 24 produkcje AAA na wszystkie platformy i nikt tak naprawdę nie bierze pod uwagi liczby teraflopów jako jakiejkolwiek miary. Twórcy zwracają uwagę na inne rzeczy:
“Jako programista z 15-letnim doświadczeniem i 24 wydanymi tytułami AAA na każdej maszynie Nintendo, Microsoftu oraz PlayStation, ja ani nikt z kręgu moich znajomych nigdy nie używał teraflopów jako jednostki miary do czegokolwiek. Po prostu przestańcie używać tego słowa, to jest całkowicie bez znaczenia. Co jest ważne dla jakości naszych gier na nowym sprzęcie: dobre devkity, najnowsze C++, shadery, doskonały pakiet narzędzi do profilowania CPU i GPU, szybki czas reakcji, bez sztuczek.”
Deweloper podkreślił także ważny wątek – choć najnowocześniejszy GPU i CPU pomogą, a duża ilość pamięci RAM jest również potrzebna, to jednak deweloperzy mierzą się teraz z innym wyzwaniem – dobrym doborem czasu, budżetami i zespołami. Specyfikacja w wielu przypadkach odgrywa drugą rolę.
Następnie twórca wyjaśnił, że tak naprawdę nie staje za żadną ze stron, chce aby oba urządzenia były niesamowite i sprzedawały się, jak najlepiej, ale jest po prostu zaskoczony tym, jak ludzie ślepo wierzą w liczby, które nie mają znaczenia.
What's important for the quality of our games in new hardware: good devkits, the latest C++ and shader compilers, an excellent suite of CPU and GPU profiling tools, fast iteration times, no gimmicks.
— Matt Phillips (@bigevilboss) March 18, 2020
Christ, this hit a nerve? I have no "side" here, I want all consoles to be amazing and sell well. I'm baffled as to how this arbitrary number continues to be held up on a pedestal when it has no meaning to the quality of the games or the process by which they're made.
— Matt Phillips (@bigevilboss) March 18, 2020
Zachęcam do zapoznania się z opinią Rogera na temat wydarzenia Sony: Świat reaguje na prezentację PS5 - Sony przegrało bitwę, ale wojna dopiero się zaczyna
Na naszym serwisie sprawdzicie także:
- PS5 wykorzysta płyty z PS4. Rainbow Six: Siege przeciera szlaki Wstecznej Kompatybilności
- „PS5 jest jedną z najbardziej rewolucyjnych, zachwycających konsol domowych” - Ready At Dawn chwali sprzęt
- Xbox Polska reaguje na prezentację PS5 i wita PlayStation Polska na „imprezie”
- Pokaz PS5 to „zły marketingowy ruch”. Jason Schreier szczerze podsumowuje prezentację
- PS5 vs. Xbox Series X. Porównanie specyfikacji konsol nowej generacji