PS5 z unikalnym dźwiękiem? Dolby odpowiada Sony i poprawia błąd z prezentacji
Na pokazie PS5 usłyszeliśmy wiele wyjątkowych słów na temat unikalnej technologii dla dźwięku 3D. Tempest 3D Audio Engine ma zapewnić niezrównaną jakość, ale Mark Cerny podczas prezentacji wprowadził graczy w błąd. Firma Dolby postanowiła poprawić głównego architekta PlayStation 5.
Mark Cerny podczas prezentacji PS5 powiedział wiele ciepłych słów na temat dysków SSD, ale główny architekt PlayStation 5 przedstawił również silnik Tempest 3D Audio. Jak się jednak okazuje, pracownik Sony wprowadził graczy w błąd, więc firma Dolby postanowiła wypowiedzieć się na temat prezentacji.
Na pokazie PS5 pojawiła się nieprawdziwa informacja. Dolby odpowiedziało Sony
Mark Cerny na wydarzeniu Sony wychwalał nowoczesną technologię przygotowaną przez inżynierów japońskiej korporacji. Firma stworzyła Tempest 3D Audio, który zdaniem projektanta PS5 zaoferuje lepszy dźwięk względem wszystkich znanych na rynku propozycji – przedstawiciel Sony podkreślił, że technologia obsłuży znacznie więcej źródeł dźwięku od 32 obiektów oferowanych przez Dolby Atmos... Więc Dolby postanowiła odpowiedzieć:
„Nie jest prawdą, że Dolby Atmos obsługuje maksymalnie 32 obiekty. Jako technologia, Dolby Atmos może wykorzystywać setki obiektów jednocześnie. Mówiąc to odwołujemy się do kilku rad udzielonych przez deweloperów gier, którzy już stworzyli zawartość wspierającą Atmos. Obiekty są fantastycznymi narzędziami, ale powinny być używane oszczędnie, jeśli chodzi o liczbę aktywnych [źródeł dźwięku – red.] na tej samej scenie. Zbyt wiele ruchomych obiektów może tworzyć mylące środowisko dźwiękowe.”
Nie wiemy tak naprawdę, jak będzie działać Tempest 3D Audio, ale możemy śmiało powiedzieć, że Mark Cerny nie odrobił zadania domowego wprowadzając miliony graczy w błąd. Choć pewnie PlayStation 5 zapewni fantastyczny dźwięk, to jednak już teraz Dolby Atmos również potrafi wgnieść w fotel – szkoda jedynie, że standard nie jest wykorzystywany należycie w naszej branży.
Mimo wszystko dobrze, że producenci obu konsol nowej generacji postanowili tym razem pochylić się nad dźwiękiem i w PS5 i Xbox Series X pojawią się dedykowane silniki, które zadbają o nową jakość.
Na naszym serwisie sprawdzicie także:
- PS5 z „interaktywnymi interfejsami”. Sony szykuje ciekawą funkcję dla PlayStation 5
- PS5 otrzymało podsumowanie informacji od Sony. Firma potwierdza szczegóły premiery
- Czym są teraflopy i dlaczego nie mają znaczenia w walce next-genów
- Świat reaguje na prezentację PS5 - Sony przegrało bitwę, ale wojna dopiero się zaczyna
- PS5 i Xbox Series X ze „zdumiewającą” różnicą w mocy? Microsoft miał zadbać o znacznie lepszy ray tracing